HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Microsoft expression vs Adobe dreamweaver

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
cittroman Posted - 2011/03/19 : 14:49:10
Är det någon som har koll på dessa?

Kan man underhålla en web plats skapad i Dreamweaver med Microsoft expression?

6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
whiskyman Posted - 2011/03/22 : 18:05:10
Jo jag vet att det är så de sk "proffsen" jobbar när de knackar kod, men du kommer att lära dig en del på köpet också vilket väl inte är så dumt?MvhKristofer
whiskyman Posted - 2011/03/22 : 17:41:14
Ja gör gärna det.Har suttit med en del olika editorer och om du endast skall uppdatera sidan så skulle jag rekommendera att du använder anteckningar i Windows och skriver texten där. Sedan kan du ju förslagsvis när du blir mer varm i kläderna kopiera de kodstycken som finns i ursprungskoden om du vill använda specialkod.

Det mesta är rätt så lätt löst när man suttit en stund.MvhKristofer
cittroman Posted - 2011/03/20 : 19:05:21
Sidan ligger nere just nu, återkommer när den är uppe.
ztenlund Posted - 2011/03/19 : 16:28:39
Ja, så är det. Vad menar du med att den är skapad framifrån? Via grafiskt gränssnitt, eller? Slutresultatet blir ju kod likväl, men det kan ju betyda att det är mer skräp i den om man inte hållt efter.

Har du någon länk? Om det inte är en massa php, asp eller annat jox så går det ju att titta på den.
cittroman Posted - 2011/03/19 : 15:52:31
Hallå.
Anledningen till frågan är att föreningens hemsida som underhållits av en person som nu vill sluta med detta.
Han har kört dreamweaver.
Jag skall ta över detta arbete.

Det hela är en kostnadsfråga då vi ej har råd med Dreamweaver i föreningen.

Det är en enkel hemsida och borde inte ha några konstigheter i sig, den är ej skapad med html utan framifrån om du förstår mig.

Jag har aldrig hållit på med dylikt så därför min övergripande fråga.

Om det inte finns ngt "special" med sidan "borde" det fungera med expression om jag fattar dig rätt?
ztenlund Posted - 2011/03/19 : 15:33:24
Det var ju en något övergripande fråga.
Jag har Expression Web, men det känns ju lite svårt att säga om det går eller inte. Så länge sidan är vettigt kodad och inte använder några konstiga speciallösningar så ska det gå. Språken i sig är standardiserade. Blir det problem så kan man alltid pilla direkt i koden, men det bygger ju på att man förstår vad det står.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000