HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Rekomendation av hantverkare?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
BosseBula Posted - 2011/03/15 : 22:42:03
Någon i närheten av Lund/Malmö som har anlitat någon hantverkare för att göra om ett badrum, och som varit nöjd med resultatet?

Vårt badrum från '71 behöver verkligen göras om.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Janne00 Posted - 2011/03/16 : 23:54:18
Jag skickade PM.
Rörligt pris är bra för hantverkaren eftersom han/hon undviker risker och får betalt oavsett "vad som dyker upp". Rörligt pris kan innebära en risk för dig som kund. De flesta av oss är tidsoptimister och detta får den som betalar sota för. Det förutsätter också att du litar på entreprenörens tidredovisning eller att du själv antecknar arbetstider och bemanning varje dag.
Fast pris kan förstås också betyda att entreprenören saltar offerten för att ta höjd för oförutsedda hinder...
Vet inte längre vad jag vill få sagt med detta
Godnatt kanske
gcs Posted - 2011/03/16 : 21:20:25
Det här med fast pris har jag också tyckt vara bra, ända tills förra året då vi anlitade en som jag träffat här på forumet. Han föreslog att vi skulle ta det per timme eftersom det kan vara svårt att uppskatta hur mycket jobb det blir. Vi stämde då av varje dag som han var hos oss och det var ju jättebra, och det blev dessutom bra resultat. Nu till våren har han lovat att bygga om vårat kök, också det per timme. Men vi är ju hemma och jag kan hjälpa till vid behov, så vi ser vi också vad som är rimligt.
BosseBula Posted - 2011/03/16 : 20:47:30
Janne00: Låter bra att ni är nöjda med resultatet. Kan du PM'a mig namn på företaget och kanske ungefärliga priser?
Janne00 Posted - 2011/03/16 : 09:06:28
Hej!
Jag bor i lägenhet i Malmö. Vi renoverade badrum (5 kvm) och toalett (3,3 kvm) för ett år sedan, gammalt hus, sneda väggar (?), högt i tak, mycket jobb.
Jag är väldigt nöjd med resultatet men mindre nöjd med sättet att fakturera resor från Eslöv som arbetstid.
Hade jag gjort om jobbet idag hade jag absolut kunnat tänka mig samma entreprenör men ett annat upplägg med tydlig kravspecifikation och kanske fast pris.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000