HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Högtalare till platt-tv

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Dr Moureau Posted - 2011/03/10 : 06:50:24
Jag slänger ur denna fråga och hoppas på snabbt svar.

Mina svärföräldrar har köpt platt-tv efter att deras gamla tjock tv gått sönder.
Problemet är att dom tycker ljudet är för dålig.

Vad finns för lösningar?

Förutsättningar:
Endast 2 kanaler
Volymen skall styras med tv#180;s fjärrkontroll

8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kmj Posted - 2011/03/10 : 14:43:54
Amatören.
Ok, jag har aldrig råkat ut för en TV som inte styr hörlursuttaget med samma reglage som hörlursutgången.
Men med tanke på priset för ett par högtalare till en TV så håller jag tummarna för att TS svärföräldrars TV styr så som jag förutsatte.
Amatören Posted - 2011/03/10 : 14:02:58
Nahoj, tack!

Kmj, många datorhögtalare saknar fjärrkontroll av volym. Då inte alla TV reglerar hörlursutgången med volymen på TV:ns fjärr, t.ex. Panasonic TX-P50VT20 där man måste in i en speciell meny för att reglera volymen på hörlursutgången, så kan detta vara en irriterande nackdel då man måste upp ur soffan varje gång man önskar reglera volymen.
gcs Posted - 2011/03/10 : 14:01:57
Jag vet inte hur det är med andra platt TV. På vår Samsung kan man gå in i menyn där man under ljudinställningar kan ställa in den grafiska eq:n så att det låter bättre. Ljudet låter oftast ganska murrigt och därför måste man höja lite i mellanregistret och diskanten. Jag har också gjort en liten höjning vid 100Hz. Jag förstår inte det här själv men ofta när man ex.v lyssnar på ett inslag i Rapport eller Aktuellt. Då kan en intervju på fältet låta bättre än studiokommentatorljudet. En dag kommer jag skriva till SVT och fråga om varför dom har rationaliserat bort ljudtekniker. Det verkar som om det är självkör även i TV och inte bara i radio.
whiskyman Posted - 2011/03/10 : 13:21:25
Jag är väldigt nöjd med mina Q-TV2X som modellen för 50 tum heter. Visst ljudet kan ju givetvis inte tävla mot min Gondul, men Q-TV2X är ett mycket lyckat komplement när man inte vill eller tycker att det är lönt att koppla upp den stora anläggningen.Mvh Kristofer
Kmj Posted - 2011/03/10 : 11:40:18
Varför inte bara ansluta ett par datorhögtalare av passande design och pris till hörlursutgången på TVn? På det sättet funkar ju allt från ett par billiga saker för 59:- till finare med baslåda osv.
Ingen idé att göra det krångligare än det är.
nahoj Posted - 2011/03/10 : 11:29:41
Q-tv2 kostar 4490:-

Leverantör
http://www.armourautomotive.se/Start.asp?pass=
Amatören Posted - 2011/03/10 : 10:41:42
nahoj, intressant.
Har du någon leverantör och prisuppgift också?
nahoj Posted - 2011/03/10 : 07:01:17
Här har du ett tips, finns även en större modell för upp till 50"
http://www.qacoustics.co.uk/q-tv/q-tv2.htm

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.06 sekunder. Snitz Forums 2000