HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips om att köra på Nurburgring?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
McGyver Posted - 2011/02/22 : 11:17:12
Har till 90% fixat så att det blir en minisemester med en tur till Nurburgring i April.

Ni som har varit nere ock kört, har ni tips om vad skall man tänka på avseende resa, boende, avgifter m.m. ?

/R
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Gaffa Posted - 2011/02/28 : 20:29:00
quote:
Ta gärna med dig någon som känner banan och kan visa lite idealspår, effektivare än att leta sig fram själv vinglandes över banan de första 40 varven.

Det är sån't som Bilspel á la STCC/ETCC är till för.
Gjorde så innan jag skulle köra motorcykel på Gelleråsen. Installerade STCC från en kompis och satt hemma vid datorn och görde "bil" på banan i tre dygn innan det blev dags att åka dit på riktigt.
En simulator är ju inte samma sak som att köra där på riktigt, men man lär känna igen svängarna.
EmilH Posted - 2011/02/28 : 20:17:42
Ja, ta med extra pengar.. det är så in i hel***e kul att köra så risken är stoooor att du får blodad tand och bara fortsätter och fortsätter... :-)
Glöm inte att försöka boka en tid i ringtaxin, riktigt rolig underhållning det också
Riktigt avis på dig, porsche och ringen... livet blir inte så mycket bättre...

Glöm inte att njuuuuta riktigt ordentligt :-)
Pac Posted - 2011/02/28 : 17:32:11
Att köra på ringen kan bli precis hur dyrt som helst om olyckan är framme. Banan har också självrisk och de är pigga på bärga. Det ger nog extra mycket i kassan.
McGyver Posted - 2011/02/28 : 12:43:01
quote:
Vad ska du köra med för bil ?


Körning blir i min Boxster!

Finns tydligen roliga bilar att hyra, men självrisken är lite högre än jag mäktar med!

/R
Gozzi Posted - 2011/02/28 : 12:36:00
Vad ska du köra med för bil ?
McGyver Posted - 2011/02/28 : 11:05:06
Bosse: Vet du vilket bolag det var?

Jag har hört med LF, Trygg Hansa, Salus, Moderna och de gäller inte alls på ringen + det gick inte att "uppgadera" för detta heller!

/R
BosseBula Posted - 2011/02/28 : 10:57:07
En kompis uppgraderade sin försäkring för bara de dagarna han skulle köra där. Mer är det inte mer som skiljer så är det kanske inte värt jobbet.
McGyver Posted - 2011/02/28 : 10:27:04
Nya bud - försäkring via IF gäller!

Kostnad 500-1000:- mer per år än nuvarande, men det kan det ju vara värt mot att ha en försäkring som gäller på bana! (dock finns det vilkor!)

Det ser i ut som att det bli semester i alla fall!

/R
ahultin Posted - 2011/02/22 : 20:56:34
Äsch då...
Men jag minns ett tips från ut Auto Motor Sport häromåret - hyr bil i Tyskland..... (de räknade ut att man kunde flyga ner, hyra bil köra några varv och sedan åka hem under samma dag...)
McGyver Posted - 2011/02/22 : 20:35:58
quote:
Ring försäkringsbolaget och fråga -....


Ordagrant svar: -Glöm det!


/R
ahultin Posted - 2011/02/22 : 18:38:56
Ring försäkringsbolaget och fråga - tycker jag verkar bättre än att läsa trådar om hur det verkar vara... Har Trygg-Hansa och de har öppet till 21 om jag inte minns fel (kolla hemsidan). Annars kanske det finns tilläggsförsäkringar att teckna?
McGyver Posted - 2011/02/22 : 18:12:10
Det blir med bil i år i så fall!

Det verkar tyvärr inte som om min försäkringen gäller?

Har Trygg-Hansa och av vad jag läst i trådar så klassar de ringen som inhägnat område och inte som allmän väg!

/R

Nibbler Posted - 2011/02/22 : 17:52:16
Fräscha bromsbelägg och en väl inställd backspegel.

Bil eller mc?
guy gadbois Posted - 2011/02/22 : 14:56:38
Var ett litet tag sedan jag var där... Hotell Zur Burg är ett lite mindre ställe som är trevligt. Strax nedanför borgen. "Gasthaus-stuk" och familjärt. Det är heller inte jättelångt från gröna helvetet till Bitburgers Bryggeri som är värt en studieresa. Där finns det en trevlig fabrikspub (kolla öppettider innan färd dit, vi hade tur). Helt annan smak än på flaskölen. Se över ditt försäkringsskydd, håll koll i backspegeln - du är sannolikt inte snabbast på banan, håll koll på de som inte ser dig i sin backspegel, samt inte minst håll koll på alla dessa motorcyklister som mer eller mindre totalt saknar vilja att leva och det minsta uns av riskuppfattning. Spa-Francorhamps är inom räckhåll för en liten dagsutflykt om man vill kika på den banan. Ta gärna med dig någon som känner banan och kan visa lite idealspår, effektivare än att leta sig fram själv vinglandes över banan de första 40 varven.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000