HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mobilsurf håller de vad de lovar?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2011/02/22 : 04:53:39
Tex BBB har 6Mb och 16Mb hastigheter,tänkte ev.att använda hemma.
men kommer man upp i de hastigheter som lovas,delay kanske.
Åsikter..
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2011/02/24 : 13:48:37
quote:
Annars skulle allt ha varit trådlöst


Där satt den!

Jo det var det jag tänkte,att kunna säga upp fasta abonenmanget helt.
men men...
Lovan Posted - 2011/02/24 : 11:02:03
Jag skulle hellre ha adsl 8mbit/s... Antar att det är ungefär samma pengar också?
Trådlöst är aldrig stabilare än en trådbaserad. Annars skulle allt ha varit trådlöst
pick-me-up Posted - 2011/02/23 : 16:16:30
Ryssen!

Jag vågar nästan sätta mitt huvud som pant, att de kommer aldrig kunna leverera det ; ) Inte en chans!
Kan inte begripa att det är tillåtet med falsk reklam helt öppet inom dessa sammanhang!?

Precis likadant, som på Tele2 = Hastighet: upp till 16 Mbit/s.

Oavsett vad du har för grejer och var du bor, there aint#8217;t such speed. Tro mig. Men det kan vara ändå ett alternativ, om det går att surfa obegränsat. Hastigheten är trots allt ändå inte det allra viktigaste.
Om man inte spelar på nätet några värstingspel och inte laddar hem långfilmer i HD-upplösning så räcker trots allt +6 Mbit/s ganska bra.

Fast det är inte ens säkert att du kommer upp i den hastigheten! Och det borde man banne mig stämma dem för flask marknadsföring.

P.S. Just nu tar jag emot filer på hisnande hastighet av 4.30 Mbit/s!! Bara lite drygt en fjärdedel av det som utlovas. Kriminellt, om ni frågar mig.
Ryssen Posted - 2011/02/22 : 22:59:41
Det var väl det jag tänkte,blir till att ha kvar ADSL ett tag till.
Det låter ju för bra när t.e.x BBB erbjuder 16Mb för 239:-....
pick-me-up Posted - 2011/02/22 : 21:57:16
Ryssen!

De lovar guld och gröna skogar, men hastigheten är nästan aldrig så hög som de försöker göra gällande.

Det brukar stå "upp till" den och den hastigheten, men det finns väl ingen människa i hela Sverige som når dessa hastigheter. Det är bara en ful marknadsföring, som, konstigt nog, är tillåten.

Jag använder Tele2 Mobil Large, men kommer inte ens i hälften av utlovad hastighet! Och ändå har jag flera antenner väldigt nära.
Just nu får jag 6.36 Mbit/s och 0.26 Mbit/s. Svarstid är 68 ms.

De säger på hemsidan = Upp till 16 Mbit/s. Om någon tycker att det är bra. Ja, vad ska man säga? Jag tycker att det är mycket tveksamt marknadsföring.

Tänk om bilfirman skulle säga: Topphastighet upp till 500 km/h, ocj bilen går bara max 200 km/h. Ungefär samma sak, anser jag.

Anjin Posted - 2011/02/22 : 07:55:41
En kompis har skaffat 4G-surf till hemmet. Enligt utsago fungerar det utmärkt. Men jag har ingen koll på utbredningen av 4G. Finns kanske inte överallt?
Kan vara värt att titta på dock.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000