HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Till salu: Peugeot 605 3.0 SVE *** SÅLD ***

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Gaffa Posted - 2011/02/11 : 20:30:19
Till salu:

Peugeot 605 3.0 SVE (-98 uttagen -00)

Mörkgrön metallic.

~10'600 mil

Nytt pris:
Pris: 20'000 17'000 kr.

3-liters V6 192hk (ES9J4 -motorn, bilen felaktigt registrerad som 170hk i bilregistret.)
Etanolkonvertering finns, FlexiTune (ej monterad just nu) med snabb-koppling till spridar-kablaget. Tar under en minut att installera eller plocka bort (inklusive öppna motorhuven... ). Har kört upp ca 3 fulla tankar etanol under hösten.
Automatlåda (4-växlad), tre program: Ekonomi, Sport, Vinter
AC, taklucka, beige skinnklädsel, stereo, farthållare, elektriska backspeglar (inkl värme), el-inställda stolar...

BRL har monterat Infinity Reference 6x9-högtalare i hatthyllan, och ett JBL 4x100W slutsteg som sitter i bagaget och driver dessa (samt Sony eXplode 6,5tum i framdörrarna). Dessa följer med vid bilköpet.
Subben (2x10tum JBL GTO4-10 /4ohm i egen-designad låda) kan följa med på köpet, dock inte sub-slutsteget utan pristillägg. (Kenwood 1800W (2x450 i 4ohm) KlassD)
Original Clarion stereo följer inte med. fick aldrig den att fungera, så jag tror jag slängde den.
Nuvarande stereo är en Pioneer med USB-uttag inhandlad under våren.

Sommardäck 205/55 R16 på 5-ekrade alu-fälgar har gått 2 säsonger.
Vinterdäck 195/65 R15 på plåtfälgar har gått 3 säsonger.

Historik:
Bilen såldes från bilhandlare i Sverige till Danmark 2000, och importerades tillbaka hösten 2005 och köptes av mig våren 2006. Bilen hade då gått 7000 mil.
Serviceboken saknar stämpel för 4000-mila servicen, men sedan jag köpte den är allt dokumenterat med sparade kvitton.

Kylaren byttes i mars 2007.
Kamrem och vattenpump byttes juni 2007 vid stor-service gjord vid ca 7700mil.
(inkl. byte av kylarvätska, bromsolja, bränslefilter, mm).
Generator-rem, spännrulle och remspännare bytta vid ~8800mil.
Båda stabilisatorstagen i bakvagnen ("krängningshämmarstag") som brukar börja glappa och klonka, är bytta sedan i höstas. Båda styrlederna i framvagnen är också bytta sedan dess.

Bilen är i bruksskick, men några saker bör noteras:
En liten reva i förarstolen (lappad underifrån med skinn), sitsvärmen ur funktion har inte felsökt.
En repa i lacken på högersidan: bakdörren och bakskärmen. Är lite osäker på hur djup den är, men det ser inte ut att ha gått ner i grundfärgen.
Höger bakdörr låser inte ibland, glappkontakt? Möjligen väderberoende.
Endast 1 nyckel med fjärr till centrallåset (+ en nyckel utan fjärr). Tändningslåset är utbytt pga haveri, och har egna (3st) nycklar.

Edit: Bilen är såld.
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Gaffa Posted - 2011/08/27 : 17:00:26
SÅLD
Gaffa Posted - 2011/07/11 : 19:18:54
Med nytt pris.
Gaffa Posted - 2011/07/03 : 21:35:35
Bilen finns fortfarande kvar...
Fuling Posted - 2011/06/13 : 16:25:15
Skulle kunna vara nåt för mig, min skrothög sjunger på sista versen och blir belagd med körförbud i början av nästa månad. En bit att åka från Mora till Örebro för att se och provköra men det tål att funderas på.
Gaffa Posted - 2011/06/13 : 00:20:50
Annonsen uppdaterad med lite mer info, samt nytt pris.
Gaffa Posted - 2011/02/23 : 21:04:30
Tack, pick-me-up.

Priset är tänkt att vara attraktivt, går man in på http://www.bilpriser.se/bilvardering och knappar in registreringsnumret så kommer web-siten att varna för att bilen kan vara importbil (vilket ju stämmer), och värderar bilen till ~23000:- men då räknar den också med att bilen har gått 7000 mil länge än min. Varför den gör det förstår jag inte.
Gör man en värdering utan reg-nummer, och matar in fabrikat, modellår, 1:a datum i trafik 2000-01-01, samt att den är direktimporterad hamnar man på ~35000:-
Liknande resultat får jag från http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/
Anledningen till att jag satt priset så snällt som jag har gjort är att jag vill bli av med den. Jag har ingen garageplats över till den nu när jag köpt en nyare bil, så den måste stå på allmän parkeringsplats.

Bilen är tillbaka efter senaste service, med två noteringar: ena styrleden har börjat glappa lite, och bromsbeläggen till bakhjulen behöver bytas snart. (Konstigt att inget av detta nämndes när jag besiktade bilen för ~1.5 månad sedan, jag frågade besiktningsmannen specifikt om det var något 'på gång' även om det inte skulle hamna i protokollet.)
Peugeot-verkstaden lämnade offert för båda jobben på 3000:-

En händig person som kan göra detta själv kan ta bilen som den står och får då givetvis dessa 3000:- avdraget på priset rakt av. (Den andra styrleden är redan bytt för inte alls länge sedan, så den kommer inte orsaka några kostnader/jobb... Allt detta finns dokumenterat.)

Vad det gäller referenser... Zalve och Svejk är de som känner mig bäst, utan att de för den skull skulle vara partiska till min fördel gentemot andra forummedlemmar (vi umgås inte speciellt mycket). Men jag litar på att de skulle beskriva mig som ärlig och seriös.
pick-me-up Posted - 2011/02/23 : 19:36:32
Gaffa!

Om jag vore ute efter att köpa en begagnad bil, skulle jag absolut föredra ett forummedlem som säljer den, för då känns det seriöst och risken att bli lurad är väldigt liten.
Men i vilket fall som helst, vill man så klart se bilen först med egna ögon, och eventuellt provköra den före köpet. Fast det förekommer fall där folket har köpt en bil helt osett!
Då kan priset vara väldigt attraktiv eller man har på något annat sett kommit fram till slutsatsen att säljaren är mycket ärlig och seriös.
Gaffa Posted - 2011/02/12 : 20:31:08
Oj, glömde jag det...?

25'000:- hade jag tänkt mig, men det finns viss prutmån för forummedlemmar.
RuneStone Posted - 2011/02/12 : 18:42:35
Pris?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000