HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur få reda på skatten i förväg?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2011/01/21 : 22:55:25
Går det att få reda om man blir skyldig eller inte på skatten,i förväg?
Jag menar alltså har skatteverket nån sida man kan gå in på t.e.x
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Lovan Posted - 2011/01/31 : 09:35:13
Be din arbetsgivare gå upp en skattetabell så kommer du förmodligen slippa restskatt(såvida det inte är stora belopp). Låter som att du får saker som beskattas för lite från början.
forken Posted - 2011/01/31 : 08:27:57
quote:
Vill inte veta i förväg att jag får restkatt igen, vete hur många år i rad. Räcker inte hur man än gör, alltid måste man betala mer. Men om man är jätterik, kan man skatteplanera och slippa eländet för det mesta. Desto rikare, desto mindre betalar dem skatt.


Är låg inkomst en ursäkt för att inte klara av att fylla i sin deklaration rätt. Har alla år i princip legat på exakt rätt inbetalad skatt, har fått restskatt ett år fast då planerat från min sida. Är ju inte speciellt svårt att hitta vilka skattenivåer som gäller där man bor, tar mindre än en minut att hitta på skatteverket.se. Klarar du inte det så är det bara att ringa till ditt lokala skattekontor så hjälper de dig.

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/vadblirskatten/skattetabeller.4.18e1b10334ebe8bc80005221.html
pick-me-up Posted - 2011/01/28 : 18:59:52
Vill inte veta i förväg att jag får restkatt igen, vete hur många år i rad. Räcker inte hur man än gör, alltid måste man betala mer. Men om man är jätterik, kan man skatteplanera och slippa eländet för det mesta. Desto rikare, desto mindre betalar dem skatt.
Ryssen Posted - 2011/01/21 : 23:26:04
he he
Jörgen_G Posted - 2011/01/21 : 23:22:15
http://www.skatteverket.se/privat/skatter/betalafatillbakaraknautdinskatt.106.233f91f71260075abe880009734.html

...är adressen - och en länk - till Skatteverkets sida för ändamålet.

Räkna väl!
/Jörgen G

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000