HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 opethic på besök i en klassisk hockeylada

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
opethic Posted - 2011/01/20 : 09:08:09
Hockey är faktiskt inte riktigt min grej, fotboll begriper jag mig på men hockey ger mig inte lika mycket.
Men så, igår kväll begav jag mig till ishallen i Örebro för att se Örebro HK ta emot Malmö IF.

Dottern och jag såg samma lag för ett år sedan, då förlorade ÖHK i sudden, surt.
Tydligen så har inte ÖHK besegrat MIF på mycket länge, och är det ett lag/klubb som jag tycker riktigt illa om så är det just MIF!
Varför kan man ju undra, jo förra gången Örebro (då ÖIK) var på väg upp till Elitserien (detta var runt 1989 eller så) så gick det åt H-E och Percy Nilsson öppnade stora plånboken och köpte ÖIKs bästa spelare, hela MIF var ett riktigt äckligt köpelag i början av 90-talet.
(ja, jag vet att alla bra lag är köpelag, men detta sved enormt i mitt Närke-patriotiska hjärta)


Ser ni mig på bilden?

Igår var en magisk kväll, den skandalomsusande liraren Conny Strömberg gjorde comeback under stort jubel och ÖHK spelade stundtals helt bländande hockey - helt klart Elitserieklass på anfallsspelet!
Tyvärr så var de lite tama i avsluten och försvarsspelet var enormt ojämnt, samtliga MIF's mål var rena skitmålen!
ÖHK vann matchen med 6-4, ett enormt jubel och hyllningskörer till Strömbergs ära - aldrig har jag upplevt en sådan stämning i samband med idrott!

Underbart!
Elitserien nästa!



http://hockey.expressen.se/nyheter/1.2297681/strombergs-skona-comeback-i-orebro
http://na.se/sporten/ishockey

7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
opethic Posted - 2011/01/20 : 19:13:42
Highlights från matchen:

http://na.abcdn.net/abPlayer2/fs.html?path=na.abcdn.net/TV-ARKIV/Lokalt&playfile=12270_Conny_fixade_Orebrosegern_132668.pls&clipindex=1&offset=2.377

quote:
Ett "skitmål" är lika mycket värt som ett "snyggt" mål.

Ja tyvärr så är det ju så, mycket orättvist
mace Posted - 2011/01/20 : 15:50:15
quote:
Har varit på en enda match i mitt liv, nån gång i slutet av 80-talet. DIF-FBK slutade 11-13 eller 13-11.

13-11 till DIF såklart

M
Vox Posted - 2011/01/20 : 12:55:31
quote:
samtliga MIF's mål var rena skitmålen

Ett "skitmål" är lika mycket värt som ett "snyggt" mål.
huzze Posted - 2011/01/20 : 10:04:43
Har varit på en enda match i mitt liv, nån gång i slutet av 80-talet. DIF-FBK slutade 11-13 eller 13-11. Måltorka kunde jag inte klaga på.

M-m: Du får inte använda dina mörka krafter mot AIK.
Mickel-mackel Posted - 2011/01/20 : 09:56:14
ÖHK kan kanske anställa mig.
opethic Posted - 2011/01/20 : 09:38:49
quote:
Själv har jag blivit medlurad till hockeymatch två gånger i mitt liv (såvitt jag minns).
Båda gångerna förlorade laget jag förmodades heja på, stort mot motståndare som borde varit a piece of cake
på hemmaplan och allt.
Så jag har förstått att det är något som beror på min närvaro och jag har därmed inte sedan dess vågat visa
mig på en hockeyarena.
Kan du vara snäll och besöka ishallen i Växjö och heja på Lakers resten av säsongen?
Och senare i kvalserien även heja på AIK, Södertälje eller Timrå - eller vilka ÖHK nu kommer att möta där?
Please?
Mickel-mackel Posted - 2011/01/20 : 09:21:53
I och med att det handlar om sport hade du lika gärna kunnat skriva i värdelöst-vetande-tråden, vad det mig anbelangar.

Men jag gratulerar väl till ÖHK-vinsten och din upplevelse


edit:
Själv har jag blivit medlurad till hockeymatch två gånger i mitt liv (såvitt jag minns).
Båda gångerna förlorade laget jag förmodades heja på, stort mot motståndare som borde varit a piece of cake
på hemmaplan och allt.
Så jag har förstått att det är något som beror på min närvaro och jag har därmed inte sedan dess vågat visa
mig på en hockeyarena.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000