T O P I C R E V I E W |
Wheels |
Posted - 2010/09/03 : 22:31:44 Vad har ni för erfarenhet när det gäller samfällighet och fiber? Vi är på gång att omförhandla avtalet med Com Hem och har möjlighet om ALLA 17 hushåll går med betala en månadskostnad på:
(Allstå inte Com Hem utan lokalt-WetterNet.)
-Ingen anslutningsavgift
-Nätavgift 195:- /månad obligatorisk i och med att du sluter avtalet.
-Tv 20 kanaler 98:- /månad
Sen kan du välja till tjänster som internet och Ip telefoni.
Om du väljer att ansluta dig individuellt kostar det:
-Anslutningsavgift 9500:- -Nätavgift 495:- /månad
Jag tycker det är självklart att vi ska välja fiber även om man säljer sin själ till en nät leverantör.
Vad tycker ni? Vad har ni för erfarenheter? |
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Wheels |
Posted - 2010/09/06 : 21:17:18 Det här med stadsnät känns rätt på nåt sätt. Även om man binder upp sig i vårat fall på 5 år. Men att kunna välja tjänsteleverantör är ju självs grejen med stadsnät för att kunna öka konkurrensen. Vissa har noll månader uppsägningstid så det är bara att byta om man inte är nöjd. |
hoktuna |
Posted - 2010/09/06 : 20:44:30 Vi har eget nät (ekonomisk förening) Jag bor på landet och nätet växer i den tackt som är ekonomiskt möjlig,vart efter det droppar in medlemmar. Vi har gjort en del eget arbete och samlagt med andra som gräver i området.
http://www.vrekfiber.com/ |
Lovan |
Posted - 2010/09/06 : 20:15:05 Man säljer ju sin själ till comhem också så Själv har jag inte så jättepositiva erfarenheter av com hem. Känns oftast väldigt dyra, inte så bra support som man vill ha. Däremot har tjänsten(internet) fungerat bra. Sen huruvida den lokala aktören är nåt att ha kan jag inte svara på. Vissa är bra, vissa är mindre bra. Vissa har konstiga begränsningar på sitt nät också... |
Wheels |
Posted - 2010/09/05 : 17:21:13 Vad har du för hastighet och levarantör? Jag funderar om det blir aktuellt på 30/30Mbit/s för 58:- månaden. |
U1 |
Posted - 2010/09/05 : 16:08:27 Vi har fiber, ligger alltid på ca 50% högre hastighet än jag betalar, nu kan man få Gbit lina också |