HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Köpsugna Nigerianer.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Thzar Posted - 2010/08/26 : 21:04:38
Tack för ditt snabba svar och ledsen för sent svar på din post, vad som verkligen hänt är att jag från USA men jag kommer att vilja köpa denna punkt på din för en kund till mig som är närvarande på en utlandsmyndighet, dvs på ett företag resa till ett västafrikanska land som Nigeria, dock kommer jag vilja erbjuda dig summan av ¤ 800 för sjöfarten och för objektet kostnad, hoppas att priset för frakt till Nigeria och för objektet kostnaden är okej? om ja, vänligen komma tillbaka till mig nu med din fullständiga Bank Details eller ditt PayPal-konto så att jag kan gå vidare med betalning nu ... och nedan är bankuppgifter som behövs från dig:

Bank innehavare Namn:
Bankens namn:
Bankkontonummer:

Vänligen komma tillbaka till mig nu med dina bankuppgifter eller ditt PayPal-konto så att jag kan gå vidare med betalning nu och nedan är min klient leveransadress:

Namn: Oladele Oluwabukunmi
Adress: väg 5, Owode område
Ort: Oyo
Stat: Oyo
Land: Nigeria
Postnummer: 211224
Telefonnummer: +2348068406327

väntar på att läsa från dig snarast
jag väntar på att läsa från dig nu ..
Tack,
McClurkin Donnie
24   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Jörgen_G Posted - 2010/11/17 : 21:31:06
Åh - de där bulgarerna. De ringde mig stup i kvarten på jobbmobilen för några år sedan. Man hann aldrig svara - utan skulle ringa tillbaka och det var nåt svindyrt betalnummer vill jag minnas.

/Jörgen G
AlfaGTV Posted - 2010/11/17 : 21:14:24
Själv vann jag £600.000 genom att mitt mobil-nummer slumpats fram. Det hade tydligen med Nokias 40års jubileum att göra.
Det "enda" jag behöve göra var att skicka ett mail till 40yrsnokia@hawamail.com...
Men jag tror nog själv att de tjänar pengarna på att folk messar tillbaka eller ringer upp avsändarnumret:
+358 (87) 288 0335

Men jag har aldrig blivit "scammed" via mobilen förut..
Thzar Posted - 2010/11/17 : 20:42:03
Fick syn på en notis i tidningen idag.
En tjej som blev lurad på två telefoner som hon skickade till Nigeria och England.
Hon erbjöds 350 Euro för en av telefonerna. Dessa pengar skulle betalas ut via något de kallade "PayPal" men utbetalningen uteblev.

Varför detta, Jo för att det inte rörde sig om det riktiga Paypal.


Att inte klockan ringde när det var tal om Nigeria och att de ville köpa några telefoner för det säkert det dubbla marknadsvärdet? Hallo.
bibl Posted - 2010/09/06 : 15:53:05
quote:
http://www.zug.com/pranks/powerbook/


Melker Posted - 2010/09/06 : 14:34:21
Det är visserligen inte Nigerianer men den roligaste storyn jag vet om att scamma scammers:

http://www.zug.com/pranks/powerbook/
tanto Posted - 2010/08/31 : 08:20:33
Skönt att man inte är ensam skeptiker, HiFi-världen kan vara så grumlig.
Gaffa Posted - 2010/08/30 : 15:10:17
Jag läste någonstans att 419-scams är Nigerias 3:e största export-inkomstkälla.
Med tanke på hur många sådana brev jag sett, och hur många människor det finns som inte lärt sig att vara kritisk mot för-bra-för-att-vara-sant-erbjudanden, så är jag inte helt skeptisk mot det påståendet.

Labbe Posted - 2010/08/29 : 10:00:56
Riktigt skön morgonläsning: (bättre än morgontidningarna)


http://www.419eater.com/html/joe_eboh.htm
Wheels Posted - 2010/08/28 : 23:15:15
Då ska ni läsa http://www.419eater.com/html/letters.htm
Han på bilden är en äkta scammer, fast han vet inte det.
Labbe Posted - 2010/08/28 : 22:59:17
Nä... Bangar du? Jag som hade sett fram emot lite humoristisk läsning..
Thzar Posted - 2010/08/28 : 22:53:44
Han slirade lite på orden i senaste mailet då han blandade in italienska posten etc.
Samt i nigeria verkar det finnas ett nytt Paypal ;)

Har filtrerat bort honom och dragit tillbaka min paypal begäran om 800euro. Från det riktiga Paypal ska jag väl tillägga ;)
Wheels Posted - 2010/08/28 : 22:27:52
Finns fantastiska historier här.
http://www.419eater.com/
Labbe Posted - 2010/08/27 : 21:00:40
Thzar: Du kanske kan få lite tips här om hur du skall göra.

https://www.flashback.org/t643049
Thzar Posted - 2010/08/27 : 19:55:28
Mitt första nigeriabrev och tyckte det var spännande.
Thzar Posted - 2010/08/27 : 19:54:23
ska ha min 800Euro =)
huzze Posted - 2010/08/27 : 19:48:32
Att du orkar
Thzar Posted - 2010/08/27 : 19:30:50
Det senaste mailet från Nigerianen.

"tack för mail och jag vill att du ska förstå mig, att din betalning för ditt objekt har
gjort och summan av ¤ 650 har dragits av från PayPal-konto med PayPal och har
överföras till dig men pengarna är blitt hålla upp eller i ett beroende av tillstånd från paypal till kontrollen av transporten spårningsnummer från er i dag,

observera noga att detta är nya paypal och förfarande som jag kommer vill att du ska följa för att upprätthålla en framgångsrik transaktion eftersom detta är nya paypal regler och föreskrifter som jag vill att du följa för en säker och en lyckad transaktion, så just nu jag kommer ändå uppmana er nu att gå och skicka iväg den nu i alla italienska post som ligger nära din bostad där borta och en gång du göra sjöfarten i dag inför italienska postverket nära för idag där borta och en gång du gör sjöfarten,

skicka transporten spårningsnumret till paypal för kontroll och en gång paypal kontrollera transporten spårningsnummer från er, det totala ¤ 800 kommer nu att krediteras direkt till ditt PayPal-konto helt även i dag, så gå och göra transporter av ut produkten ur nu,Jag hoppas att ni verkligen förstår mig bättre,
tack för din förståelse,

McClurkin Donnie
Thzar Posted - 2010/08/27 : 19:29:17
Observa att detta är ett fejkat utskick från Paypal. Men väldigt klurigt. Hade det inte varit för den dåliga översättningen så nappar nog folk att skicka. Man får nämligen en svensk version med.


Jag kontra med attt det blev fel och skickade en riktigt begäran.
nu fick jag tillbaka ett långt mail. Dom ger sig inte dom där nigerianerna.
Thzar Posted - 2010/08/27 : 17:20:55
Dear "mitt namn",

You have received an auction payment of ¤ 800.00 EUR from McClurkin Donnie (mcclurkin.donnie@yahoo.com)This PayPal® payment made to your account has been deducted from the buyer's account and has been " APPROVED" with us,but due to its International Transaction the money will not be credited in to your account until the Shipment Reference Number is sent to us for shipment verification so as to secure both the buyer and the seller. Below are the necessary information requested before your account will be credited. Send the shipment tracking number to PayPal Customer Care through this mail (customercareservicelinkonline@muchomail.com) our customer care service agent will attend to you.As soon as you send us the shipment's tracking number to us to secure both the buyer and the seller from fraudulent act of using PayPal.For security purposes and the safety of the buyer and the seller,the money will be credited to your account as soon as you contacted us with the shipment details,
PayPal Shipment tracking Notification of Payment Department.
Magils Posted - 2010/08/27 : 08:26:11
och forbittra svänskan... :)
Kmj Posted - 2010/08/27 : 06:39:13
Svara och skriv att om han nu ska försöka blåsa dig så kan han väl iallafall bemöda sig med att ange vad det är du säljer istället för "objektet"
Thzar Posted - 2010/08/26 : 21:37:27
Hmm har två annonser ute på eniro men han valde den dyraste, lite taste har dom iaf i Nigeria.
Thzar Posted - 2010/08/26 : 21:36:42
Åhh nä. Jag ska till Nigeria =)



Magils Posted - 2010/08/26 : 21:20:35
Världens läge, om inte du vill kan jag skriva mitt kontonummer på datorn så får du använda det istället, ser fram mot att höra var din brevlåda bor..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000