T O P I C R E V I E W |
Klenkar |
Posted - 2010/08/25 : 18:05:05
i vår kanske.............wroooom! |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
lortopalt |
Posted - 2010/08/29 : 15:48:03 Ja du menar till flygplan o tanks odyl,? Ok , men till det har de no hjälp, he he. |
huzze |
Posted - 2010/08/28 : 21:54:41 quote: Mja, Engelskt ska man nog akta sig för när det gäller motorer.De har väl aldrig tillverkat någonting riktigt vad jag kan påminna mig.
Stora motorer kan de dock. |
widescreen4 |
Posted - 2010/08/28 : 21:50:18 @sladdbarn: BMW kommer få en helt ny kundkrets från och med i år. Deras nya S 1000RR är det brutalaste man kan köpa över disk idag.
ABS, fyra olika settings för tractioncontroll och växellåda utan koppling byggd med teknik från BMW:s F1-stall.
http://www.youtube.com/watch#!v=Lx-zG0Cg5fg&feature=related
|
lortopalt |
Posted - 2010/08/28 : 20:03:43 Mja, Engelskt ska man nog akta sig för när det gäller motorer.De har väl aldrig tillverkat någonting riktigt vad jag kan påminna mig. |
Beat |
Posted - 2010/08/28 : 19:47:46 Vill bara inflika att V-rodmotorn när ritad av Porsche, HD själva var noga med att se till att ingen jänk var nära ritbordet. Ska du ha en brutal HD-rod så kolla du på NightRod istället, den ser rätt ok ut från början.
Dessutom finns det sedan en tid tillbaka kompressorsats till V-Rod:en. Så det rör lite på sig om man vill och har råd. |
sladdbarn |
Posted - 2010/08/28 : 19:05:34 Engelska hojar har inte samma kvalite som japanska, japanska hojar har överlägset bästa kvalite idag. Bmw håller också bra men så ägs dom också av 50-åringar som gasar mindre och är duktiga på att lämna in på service.
Har man gott om pengar och vill ha mycket attityd så köp en HD, Engelskt och Italienskt hade jag aktat mig för. |
Tomas J |
Posted - 2010/08/27 : 23:04:17 jooodå, det gäller bara att välja rätt hoj ;)
Enkelt encylindrigt och gediget... dvs. tyskt eller engelskt!
Innehar själv en Muz Skorpion sport 660, samt en BSA B33 500 Även en Yamaha, men den räknar jag knappt som mc, den är det mest problem med så den har jag ställt på hyllan :)
i och för sig så har Muz:en en japps motor, men än så länge är jag faktiskt imponerad av hur bra den har fungerat!
Men jag vet inte, jag kanske är ensam att tycka att det KAN vara roligt med endast en cylinder och 60hk?
sanningen är att muz:en förmodligen kör ifrån ett flertal dyrare och mera prestandajagande hojjar. |
widescreen4 |
Posted - 2010/08/27 : 22:45:18 Skulle nog säga att hojjar överlag är dyra att laga, spelar ingen roll om det är engelskt, japanskt och definitivt inte amerikanskt. Det är inget billigt nöje hur man än vrider och vänder på det med hoj.
|
Tomas J |
Posted - 2010/08/27 : 22:24:23 Jänkarnas filosofi är ganska enkel, "går det sönder så slänger vi det en centimeter extra material så håller det säkert." japsarna brukar tänka till både en och två gånger innan de konstruerar och nöjer sig inte med mindre än att förhållande mellan kvalitet och pris är perfekt. Det enda trista med japshojjar är när det väl går sönder så blir det både dyrt och krångligt att laga. Båda är bra på sitt sätt.
ovanstående är mina egna erfarenheter och tankar, inget som är generellt |
widescreen4 |
Posted - 2010/08/27 : 21:57:25 Jobbade extra på Harley-shopen i Gbg ett tag . Killen där va en riktig lirare men han hade en del riktiga skräckhistorier angående märket i sig.Men det är som med klockor och dyra bilar. Maximal prestige. |
Tomas J |
Posted - 2010/08/27 : 21:46:15 nylon kan vara ganska starkt.... i rätt applikationer, fast jag hade nog valt stål i transmissionen |
widescreen4 |
Posted - 2010/08/27 : 21:44:32 Det trista med HD är deras usla kvalitet. Dom kan inte på något sätt mäta sig med japaner.
Har ofta hört uttrycket amerikanskt gjutjärn. Undrar om de som yttrade detta visste att t.ex drev i transmission osv kan bestå av nylon i HD:s maskiner. |
Tomas J |
Posted - 2010/08/27 : 21:12:06 Hd:n såg rätt fin ut, men de hade kunnat skippa plasten mellan främre ramröret och gafeln samt gallret/nätet frammför tanken så hade den sett bättre ut i mina ögon.
Själv kör jag sportbåge och veteranstånka |
Klenkar |
Posted - 2010/08/27 : 11:46:40 näääää....då tar jag hellre.....HD:n........ |
sladdbarn |
Posted - 2010/08/27 : 07:30:17 Mschill: sadeln ser lite hård ut ;-) |
ztenlund |
Posted - 2010/08/26 : 18:48:14 http://www.youtube.com/watch?v=x3KOXSAwfrA |
Mschill |
Posted - 2010/08/26 : 18:14:38 Snygg men en HD Jag själv är sjukt sugen på en Yamaha Vmax 2010
Denna på bilden har lite nya kåpor men det är inte svårt att byta.
Lite Porr: V4 1679cc 200hp 166.8nm
Nu kommer väl allt om riskokare och sushislädar mm
|
Klenkar |
Posted - 2010/08/26 : 15:47:56 Runt 200000kr......... |
Magils |
Posted - 2010/08/26 : 07:03:02 Vad betingar en dylik tingest? |
lortopalt |
Posted - 2010/08/26 : 01:48:18 Klart du ska köra Harley, jag är i Florida prexis nu , och här dräller det av Harleys. Alla åker på dem, allt från dregg till kostymnissar.
Spar ihop lite du.
Stefan
|
Klenkar |
Posted - 2010/08/25 : 23:56:05 ......ok.......vill ha vilket fall som helst |
sladdbarn |
Posted - 2010/08/25 : 20:59:52 quote: .....den är dyr......men men men det är en HD.....inte en Honda eller Suzuki!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och det innebär bara nackdelar för utom själva namnet. Snygg hoj. |
huzze |
Posted - 2010/08/25 : 20:23:30 DET var en snygg hoj! |
Micke Y |
Posted - 2010/08/25 : 20:21:06 OJ
Micke |
guy gadbois |
Posted - 2010/08/25 : 20:16:41 Har för mig att jag sett en i silver, vilket för mig är pricken över i... annars tar jag gärna en i varje färg... och en i vardagsrummet för utsmyckning... |