HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 DVD tips önskas

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Micke Y Posted - 2010/07/21 : 18:11:57
Har just njutit av en box Livvakterna (den danska serien) och söker nya tips på bra serier att avnjuta via en DVD box. Mordkommissionen, The Wire, Band of brothers och Vita Huset är avklarade.

Har ni några tips? Drama eller spänning gäller för mig.

Micke
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
brewitz Posted - 2010/08/24 : 15:50:10
Coupling är ett kanontips!!!!
huzze Posted - 2010/08/24 : 14:22:43
JAAAAAAA!!! Coupling är en suverän serie med brittisk träffsäker humor om könsroller och alla andra missförstånd som tillkommer då kvinnor är från Venus och män från Mars. Dråplig många gånger.
bibl Posted - 2010/08/24 : 12:12:07
Om ingen har skrivit det innan måste jag slå ett slag för Couplings, vannsinigt rolig engelsk humor av bästa slag. Annars är ju vampyrer högsta mode just nu och ger man sig på Buffy / Angel har man ju 7+5 säsonger att glo igenom lär nog räcka till andra sidan nyår.
whiskyman Posted - 2010/08/24 : 11:59:01
Ja Rome är kanon och glöm inte Rötter med OJ Simpson som spelar Kunta Kinte en del år innan mordet på hans fru och hennes älskare. MvhKristofer
Björn-Ola Posted - 2010/08/07 : 16:53:02
Rome, tot. 2 säsonger är en höjdare som ingen får missa.
Första säsongen handlar om Julius Ceasar och folk runt omkring honom och hans motståndare.
Andra säsongen om Marcus Antonius och Octavianus och deras kamp om herraväldet.
Samtidigt också om två soldater och deras förmåga att snubbla in i situationer som på olika vis ändrar historiens gång.
Den bästa serien jag sett på många år. Tyvärr bara två säsonger, men man kan ju säga att den gamla serien Jag, Claudius är en slags fortsättning.

Cracker har nyligen släppts på DVD. En engelsk kriminalserie med Robbie Coltrane i huvudrollen. Handlar om en psykolog som jobbar med olika otäcka krimalfall. Det är väl den kriminalserien som gjort störst intryck på mig.
Mycket svart humor.
Har för mig att det finns en amerikansk remake men den har jag inte sett.
sladdbarn Posted - 2010/08/07 : 13:49:54
The Pacific - sjukt bra!
Ayn Posted - 2010/08/07 : 00:22:18
24 är ju given om det är spänning/action som gäller. Lite på samma tema vill jag tipsa om serien Sleeper Cell som jag blev glatt överraskad av - välgjord och spännande! Två säsonger finns.
Gaffa Posted - 2010/08/06 : 19:40:14
Dexter!

Andra tips:
The Closer (kriminaldrama, en kvinlig CIA-utbildad utredare får högprofil-fall i Los Angeles)
Twin Peaks (say no more...)
Life on Mars (småskum brittisk retro-kriminaldrama)
Ashes to Ashes (fristående fortsättning till Life on Mars)
John Doe (scifi-varning, men utspelar sig i nutid)
New Amsterdam (lite Highlander-känsla utan "there can be only one"-fighter. en man som inte åldras jobbar tillfälligt som polis. Tyvärr bara ca 8 avsnitt pga skrivarstrejken.)
The Mentalist (kriminaldrama med en "tankläsare/medium" som konsult)
Vengeance Unlimited (en man hjälper utsatta att hämnas orätter)


Fast egentligen är jag ju sci-fi-freak. Men nu var det ju inte det du letade efter.

n0p Posted - 2010/08/01 : 17:28:27
Weeds
whiskyman Posted - 2010/07/23 : 12:39:48
The Job. Vet dock inte om den går att hitta i Sverige. Denis Leary är verkligen kul i denna serie.MvhKristofer
huzze Posted - 2010/07/22 : 22:41:05
Tycker oxå originalet är en vinnare
mace Posted - 2010/07/22 : 22:29:26
Hua! Jag tyckte den engelska versionen var så träffsäker när vi bodde i england att det nästan gjorde ont att titta

M
brewitz Posted - 2010/07/22 : 13:07:24
Jag har fastnat för den amerikanska versionen av The Office. Efter 15 år i kontorslandskap känns den serien skrämmande verklighetstrogen.
mace Posted - 2010/07/22 : 12:58:46
Jag missade totalt The Sopranosnär den började. Kanske för vi bodde i england då
Jag fastnar sällan/alldrig för serier, lite beroende på skiftjobb de senaste 25 åren. Har dock ramlat in på denna lite sporadiskt då den visas på svt2 +svt24.

Verkar lovande

M
Micke Y Posted - 2010/07/22 : 10:25:34
Tack för alla tips.

Micke
alpinist Posted - 2010/07/22 : 08:19:00
Damages är en höjdare!
Har sett säsong 1&2.

Glenn Close spelar en toppjurist som ger sig på ett gigantiskt
bolag för att få ut skadestånd åt en grupp privatpersoner.
Utspelar sig i N.Y. och dramatiken tätnar när det visar sig
att alla metoder är tillåtna i processen. En ung trainee får väldig betydelse för fallet, och hamnar snabbt i knipa.

Mycket hopp i tiden fram och tillbaka, man får se små fragment av
en händelse, senare får man se ett längre fragment från en annan
vinkel. Ett väldigt pusselläggande, rena hjärngympan!
Förutom att den är grymt spännande förstås
Zalve Posted - 2010/07/21 : 21:19:23
Inte drama eller spänning, men blabd det bästa jag har sett.
Ska jag köpa en box så blir det denna
http://www.boxset4less.com/products/Scrubs-Seasons-1-9-DVD-Boxset-DVDS-1946.html
huzze Posted - 2010/07/21 : 20:44:05
24 finns på Ginza för en tusenlapp. En jättebox med alla 7 säsonger och filmen. Många timmar...
B-200 Posted - 2010/07/21 : 20:14:33
Sons of anarchy
Midsomer murder
LOTR extended
ROME season 1 och 2
24
Micke Y Posted - 2010/07/21 : 19:44:44
Homicide var bra men den har jag sett, Stockholmspärlor & Deadwood är värda att undersökas närmare.

Är lite sugen på Rebus och en dansk serie till Forbrydelsen.

Micke
Comus Posted - 2010/07/21 : 19:43:27
Varför inte spana in Dexter?
räven Posted - 2010/07/21 : 19:34:01
Har du inte sett Deadwood så är det en höjdare tycker jag!
Jag är egentligen inte så mycket för western men denna känns fräsch.
Jörgen_G Posted - 2010/07/21 : 19:18:37
Detta kanske inte främst är ett boxtips för dig Micke Y. Det är nämligen inte mycket drama eller spänning. Men så pass intressant att andra kanske kan vara intresserade.

Boxen med Jan Bergmans serie Stockholmspärlor. Mycket intressant om utvecklingen i Stockholm 1897 - 1970 genom journalfilmer och tidiga TV-nyhetsreportage. Tidstypiska skildringar från respektive tid, vad gäller både val av ämnen och hur man presenterar dem samt Jan Bergmans kommentarer.

/Jörgen G

ztenlund Posted - 2010/07/21 : 18:59:29
Homicide: Life on the street

David Simon som ligger bakom The Wire skrev boken som gav upphov till Homicide-serien. Fast risken finns ju att du sett den då den gick på SVT när det begav sig.
Micke Y Posted - 2010/07/21 : 18:41:51
The Shield är ett bra tips men tyvärr har jag sett den redan, ja kanske inte alla delar men ganska många.

Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000