HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips på surfnalle? - ny kravspec

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
huzze Posted - 2010/05/27 : 17:07:44
Som vissa av er kanske märkt, så har min kontakt med omvärlden begränsats. Jag kan som tur är komma in på forumet med min S-E C702, texten blir liten, men jag har falkögon och skriva går bra, som ett sms med ordboken. MEN, det tråkiga är skärmen som begränsar överblicken. Det blir som att läsa en hel dagstidning i en enda lång spalt.

Så till frågan/kravspecen.

En bättre surfnalle än denna. Liggande skärm. OS oviktigt. Mail oviktigt, har hotmail, så det går på surfen. Videoklipp oviktigt, kamera en bonus men inte avgörande. Fildelning, facebook, twitter o dyl ointressant. Musikspelare ska finnas, men det finns väl ingen utan med tanke på kraven. Gärna utdragbart qwerty. Pekskärm är bonus. S-E ska visst släppa en X10 mini som verkar lockande. Andra förslag? Ej iPhone.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
huzze Posted - 2010/06/22 : 06:25:29
z: Ja det var ju naivt av mig
CC Posted - 2010/06/21 : 23:24:44
Värst va jag kalvade ur mig i den andra tråden... :-o

Hm...

Men tackar som frågar huzze. Nya Yuppienallen fungerar ännu (ta i trä). Börjar vänja mig. Men min "gamla" SE W850i ligger nedpackad i sin låda och väntar på att färskingen ska göra bort sig..! Får la se... :-/




edit: fel plats på tangenterna
ztenlund Posted - 2010/06/21 : 23:11:39
Att du ens försöker få vettig information ur en mobilsäljare?!
Rolf-san Posted - 2010/06/21 : 22:34:47
quote:
Vad är det för fel på en telefon med fingerskiva?

Inget. Min gamla Kobra funkar riktigt bra så länge man inte ringer till nå#180;t företags kundservice.
huzze Posted - 2010/06/21 : 19:02:56
Såg din kommentar i en annan tråd.

Med risk för att generalisera eller trampa på någon; Var inne på en Phonehousebutik och de är verkligen nasare. Åtminstone i mina trakter. Beskrev mina önskemål och berättade om min vecka med SE x10mini. Säljaren fiskade efter vad det var för fel/vad jag inte gillade och började genast prata om negativ servicestatistik. Angav min budget till 3-4000. (Där ligger x10mini hos Phonehouse, 5-600 över teknikladorna). Då drog säjaren fram nya Samsung Galaxy S. "Har inte släppts än", "vi har fått hem några få visningsex", "bästa stabilaste systemet", "snabbaste processorn, samma som i iPhone 4"...
Pris? 6199:- I min budget? Ja om jag handlar den på netonnet kanske. De strular aldrig heller enligt säljaren.

Blir nog ingen nalle förrän till hösten, när alla konkurrenter kommer med det alla pratar om.
huzze Posted - 2010/06/21 : 15:37:54
CC: Hur går det med din nalle?
CC Posted - 2010/06/21 : 15:25:37
Jag följer din spaning... :-)
huzze Posted - 2010/06/20 : 23:41:19
quote:
Som vissa av er kanske märkt, så har min kontakt med omvärlden begränsats. Jag kan som tur är komma in på forumet med min S-E C702, texten blir liten, men jag har falkögon och skriva går bra, som ett sms med ordboken. MEN, det tråkiga är skärmen som begränsar överblicken. Det blir som att läsa en hel dagstidning i en enda lång spalt.

Så till frågan/kravspecen.

En bättre surfnalle än denna. Liggande skärm. OS oviktigt. Mail oviktigt, har hotmail, så det går på surfen. Videoklipp oviktigt, kamera en bonus men inte avgörande. Fildelning, facebook, twitter o dyl ointressant. Musikspelare ska finnas, men det finns väl ingen utan med tanke på kraven. Gärna utdragbart qwerty. Pekskärm är bonus. S-E ska visst släppa en X10 mini som verkar lockande. Andra förslag? Ej iPhone.


Ringa ta emot samtal
sms / mms
Kamera +lampa
Musikspelare 3,5mm komtakt
Spotify-kompatibel via usb/wifi-sync
hififorum.nu via wifi/Turbo3G
Pekskärm med multitouch - qwerty eller smart ordbok kvittar.
Inget slide, inga luckor. De har jag sönder.

Min älskade fru har en S-E C901 som har allt utom pekskärm, wifi och 3,5mm kontakt. Annars skulle den nog blivit en het kandidat.

Har ni några fler rekommendationer?

Överföring av data till/från telefonen ska vara plug'n'play.

Ska terrorisera min lokale Phonehousehandlare imorgon.

Tills dess pluggar jag ur.

Sov gott
huzze Posted - 2010/06/20 : 21:33:52
quote:
Tappade den kontakten med medföljande 2gb åsso?
Den frågan kan jag inte säkert svara på, kanske någon gång, men då var allt nytt så jag reflekterade nog inte över det. Se till att koppla från WiFi innan du går hemifrån och aktivera det manuellt när du kommer hem igen (om du nu använder det) för jag tror att även det bidrog till problem. Kanske att det blir bättre med kommande mjukvara så förhoppningsvis blir det inget problem för den stora massan. Det med minneskortet kan bli katastrof om det inte var så att jag fick ett måndagsex, för då får de nästintill dra tillbaka modellen eller snabbt fixa buggen.

Har gått runt i ett gäng butiker idag och "samlat" information. Börjar bli teknikfientlig. Flickr? Twitter? Ständigt uppdatera status och kontrollera via gps var ens bekanta befinner sig? "Appar" som aktiverar kameran och talar om var närmaste pizzeria ligger? Geotaggning av foton? DET skulle vara användbart på mässor, tänk att veta i vilket rum man tog bilderna.

Förr i världen var man glad om man kunde lyssna av sin telefonsvarare med hjälp av en "pin-kod", idag ska man se TV överallt eller starta en inspelning på sin digitalbox var man än befinner sig?

Dödade min mini-PC i hela den här svängen (labil? jag? näeeeeeeeeeeeeeejdå?) jag börjar bli gammal, men nu ska man kunna göra allt överallt, förutom att umgås IRL.

Stoppade in sim-kortet i min "gamla" C702 och det fungerar! Jag kan ringa, smsa, mmsa (ingen självklarhet i dagens nya nallar). Jakten på ny nalle fortsätter om än i ett annat tempo.

Konstaterade när jag gick i Kista Galleria: 2 Phonehousebutiker, Telenorbutik, Teliabutik, 3-butik, Tele2butik, Kjell&co, ClasOhlson, Teknikmagasinet, Onoff, Expert samt de välkända aggressiva försäljningsdiskarna mittiöverallt.

Åkte lugnt och fint förbi Lidl på vägen hem idag för att köpa mjölk och se, där, mitt mellan de två dörrarna, bland återvinningsmaskinerna stod två Telenorsäljare och försökte pracka på mig iPhone. På Lidl!!!

Startar snart en ny tråd där vi kan spy ur oss våra åsikter om all ny teknik. Vad är det för fel på en telefon med fingerskiva?

dwain Posted - 2010/06/18 : 17:33:36
Desireeeeeeeeeeee finns ingen anledning att inte välja antingen den eller Legend! Fantastiska telefoner båda två. Har själv Heron och är toknöjd.

CC Posted - 2010/06/18 : 12:12:51
Tappade den kontakten med medföljande 2gb åsso?
BosseBula Posted - 2010/06/17 : 21:17:39
Du ska inte vänta på iPhone 4 då? Kommer väl i slutet av juli till sverige.
huzze Posted - 2010/06/17 : 20:35:33
Så är x10 återlämnad. Den tappade kontakten med minneskortet stup i kvarten. Funderar på ifån...
CC Posted - 2010/06/16 : 15:29:19
Testar precis med mina AKG K24P. En dj*** skillnad! Till det bättre! :-)

Nackdelen är att jag har för stort huvud för lurarna (de klämmer) samt att de "läcker" ljud till omgivningen. Men gott ljud är det i dem. Spelar skjortan utav de etablerade Koss...

huzze Posted - 2010/06/16 : 14:54:05
Har inte testat medföljande pluggar, låter kanon med Bose-lurarna. Kan tänka mig att du saknar botten (det är ju inbyggt i loudness-Bose) och att det inte går att kräma på för kung & fosterland, vilket inte heller stör mig, spelar på moderat nivå och Bose-lurarna är rätt täta så det kommer inte in en massa störljud. Dock får jag glida fram annars kommer mycket av stegstötarna upp innevägen s a s dock är det inget jag kan lasta luren för.
CC Posted - 2010/06/16 : 13:56:52
Skrämmande dåligt ljud i medföljande pluggar... Eller e ja kräsen? :-o

Skulle jämfört med min gamla 850i om inte mellansladden vart bortslarvad/utlånad... Men ska göra ett snabbt test mot min mp3-spelare från iriver. Ska bara leta fram den och lurarna från AKG K24P...
huzze Posted - 2010/06/15 : 23:31:26
Alla in och urkopplingar måste ske i rätt ordning. Annars blir huzze arg.
huzze Posted - 2010/06/15 : 20:27:55
Den är suverän! Dock jobbig att koppla till & från datorn. Har upptäckt att jag måste vara noga och koppla från elektroniskt både i datorn och telefonen innan jag drar ut sladden, annars riskerar den att tappa kontakten med minneskortet.

Gjorde som tur är en backup på det medföljande minneskortet till datorn då jag skaffade ett 16Gb för att ersätta det ynkliga på 2Gb som medföljde. Alla kartor etc ligger på minneskortet, så en backup är att rekommendera.
CC Posted - 2010/06/15 : 14:27:53
Min tur att lära mig nu. Känns lite ovant... Måste vara så lätt på handen.. :-)
huzze Posted - 2010/06/12 : 22:03:57
Har nu lekt med nallen hela dan. De här verkligen tagit steget till multimediamaskin. Tur jag inte köpte den där 486an 1994, det är nog högre kapacitet på ett sim-kort idag. Lite ovant med det nya gränssnittet, men jag lär mig.
huzze Posted - 2010/06/11 : 18:53:33
Skriver detta från en X10mini via vårt wifi. Fungerar snabbt och smidigt, tangentbord behövs inte.
U1 Posted - 2010/05/29 : 22:18:07
Ja
huzze Posted - 2010/05/29 : 10:05:21
Plötsligt är min selektiva hörsel helt inriktad på dig U1. Har du provklämt på den, eftersom du verkar så säker?
U1 Posted - 2010/05/29 : 09:49:16
X10 mini pro ar mitt val! Ja X10 finns ute, pro kommer snart. Android ar helt klart vagen fram, allt annat kanns gammalt och lite dassigt! Ps mini pro funkar med STORA hander.
dwain Posted - 2010/05/28 : 19:32:38
Jag hoppas verkligen jag är ute och cyklar för din skull CC

Det lilla jag fick leka med den så vart jag inte jätteimponerad men å andra sidan är jag van vid hur heron ser ut och gillar det utseendet

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000