HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lagring och virtuell disk på nätet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
mr. Triatic Posted - 2010/05/13 : 22:48:34
Jag letar efter ett företag som erbjuder lagring och backup av filer och möjlighet att jobba med filen direkt (en NAS helt enkelt)
Har ni några förslag?

Jag har tittat på http://www.storegate.se/ men det måste finnas andra leverantörer?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Lovan Posted - 2010/05/14 : 17:27:15
Det finns ju alltid skydrive också om man vill använda microsofts. 25gb har man helt gratis.
Inget jag använt mig av ännu då jag tycker dropbox är grymt smidigt men ett alternativ iomed platsen man får gratis.
http://skydrive.live.com/
mr. Triatic Posted - 2010/05/14 : 16:31:17
Tack för tipsen gott folk, det lutar åt dropbox, dels för priset men framförallt för smidigheten!
grushog Posted - 2010/05/14 : 13:00:14
Har Diino nu och tyvärr når man bara filerna via deras program - går inte att jobba med filerna utan att kopiera dom till egna datorn.

Som virtuell disk är nog dropbox svårslagen.

Med risk för att hamna OT; Letar själv backupalternativ som erbjuder ftp. Syftet är att ha en kopia av mina musikfiler utanför hemmet. Tar tacksamt emot tips.
soundbrigade Posted - 2010/05/14 : 09:08:20
Diino kostar det pengar men det är en sjysst tjänst. Jag körde gratis där ett par år.
tober Posted - 2010/05/14 : 08:29:09
Jag kopierar mina inlägg från en annan tråd då det blir samma förslag. Första kontot är gratis om man vill testa på först.

Använder det själv både privat och i arbetet som lagring och en liten extra säkerthet. Dropbox blir en enhet på din dator och du jobbar med filerna lokalt. Samtidigt så skickar den upp det du ändrar till servern. Detta synkas sen med de andra enheter du har samma konto på.

Dropbox absolut. Jag kör det privat men vi använder det även på jobbet i en del projekt för att kunna ha med filer överallt, dela det mellan flera personer och att enkelt skicka filer till andra. Sen att det finns till iPhone och iPad gör det inte direkt sämre. Händer till och från att en kund vill ha en viss fil. Då kan jag enkelt skicka en länka vilket för att dom får access till den från min telefon.

Använder du koden för att testa så får du 250 mb extra till ditt gratis konto: https://www.dropbox.com/referrals/NTIyMzQ5ODM5

Till er som testar Dropbox. När ni loggat in på sajten så finns det en liten guide med olika steg man ska gå igenom. Gör man det så får man ytterliggare 500 mb gratis.

2 GB ingår i ett konto gratis + det utrymmet man får via olika delar som guiden etc. Vill man ha riktigt mycket så finns det att köpa både 50 och 100 GB.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000