HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jag tycker det är synd om ...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
gcs Posted - 2010/04/30 : 18:12:05
Jag tycker det är synd om förre Chefen hos Röda korset och Cancerfonden, Johan af Donner. Han har fått lämna ifrån sig sin stora och fina våning på Östermalm och sedan har man lagt kvartstad på hans lilla sommarstuga i Torekov. I stället ska han antagligen få flytta in i en liten enrummare med franskbalkong på Hall. Han som ändå har bett om ursäkt för det han har gjort. Det är inte alla som gör det, de flesta nekar till brott.
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
edison Posted - 2010/05/04 : 12:06:09
af Donner snodde slantar, och de kan då ses som snodda från fattiga barn...enligt någon av ovanstående kommentarer.Bara rätt att han får sin franska balkong en tid.

Men...alla slantar som RK inte får (och som då inte heller kan snos av RK-anställda) dvs alla pengar som "vi, folket" inte ger till RK, kan ju på sätt och vis ses som snodda av fattiga barn...
När pengar väl är skänkta till exempelvis Röda Koset, då blir det ju bara lite tydligare att det är från de behövande pengarna tas när gåvomedlen försnillas.

Inte är världen rättvis

mace Posted - 2010/05/01 : 14:36:27
quote:
Mace, du har massuppf... missuppfattat allt. Du kan ju inte få bonusar för att du är snäll och sjysst.

Men i Grekland lär man ha fått bonus om man kom til jobbet

Om höga chefer ska ha xxx antal miljoner i bonus när företagen går bra, ska de då inte betala miljoner till företaget när det går dåligt.

M
gcs Posted - 2010/05/01 : 13:00:18
Vad jag vet är det också så att bonuslön delas ut till de flesta anställda inom bank och mäklarvärlden. Men också inom andra branscher. Men de som är offentligt anställda får vara helt utan bonus. Ja hur skulle det se ut om våra gemensamma skattemedel delas ut som bonus. Det känns rätt men ändå något orättvist. Jag hörde idag på radio att i England anser politikerna att allmänheten ska fullkomligt skita i vad skattemedel används till. Så även om pengarna går till förbättringar av en politikers privata hem. Det råder stora sociala skillnader men vanligt folk och sådana med ärvda poster. Det får mig att tänka på garaget som byggdes för skattemedel åt en kommunalchef i Göteborg. Jag fick känslan av att det kommer att landa i att det värsta är att garaget byggdes utan bygglov.
soundbrigade Posted - 2010/05/01 : 10:32:20
Mace, du har massuppf... missuppfattat allt. Du kan ju inte få bonusar för att du är snäll och sjysst. Bonusar delas bara ut som belöning till den som beter sig kriminellt. Tvärtom är det!
mace Posted - 2010/05/01 : 10:07:37
Jag vill ha bonus för att jag kommer till jobbet Men jag är snäll och skänker den till Röda Korset. Nä, vänta nu..
Bernt Jansson Posted - 2010/05/01 : 09:39:58
Glöm inte att Grekerna ska ha en rejäl pension från 50 år också förutom extra löner då och då.
soundbrigade Posted - 2010/05/01 : 09:23:57
Förskräckligt synd är det ju också om de kommunala tjänstemännen i Göteborg som tagit emot mutor. Tänk att kränka dessa hårt arbetande människor på det viset (på TV) när de gör precis det vi alla vill göra, köra handen i syltburkarna.
Jag kan anta att kommunala chefslönerna är så låga att de måste drygas ut med annat.
Ekonomipriset till Nobels minne borde gå till dessa fina herrar som säkert INTE låtit barnen i Afrika svälta ihjäl.


Det är också synd om grekerna. Varför ska EU och IMF vara så krångliga mot dessa stackare. Det är minsann inte så lätt att lägga om när man vant sig att leva över sina tillgångar. Jag tycker att lånet man diskuterar ska vara ett rent bidrag och MINST dubbelt så stort så grekerna kan få fler bonuslöner varje år. Hur kul är det att leva i ett land som hemsöks av fulla svenska ungdomar varje sommar ..
BoB Posted - 2010/05/01 : 01:48:43
Visst är det tråkigt...
Men borde han inte åtalas för vållande till annans död, eller dråp??

Bob
Circlomanen Posted - 2010/04/30 : 21:39:13
Har han bett om ursäkt så tycker jag att han kan få en saftig midsommarbonus istället. Då visar han ju ånger och lovar bättring. Alla kan väl göra ett misstag. Visst är det synd om killen. Att några hundra barn svälter ihjäl pga hans ekonomiska utsvävningar gör väl inget. De bodde inte i sverige.

bearwik Posted - 2010/04/30 : 18:18:33
Jo, stackars han.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000