HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 www.tradera-bluffare.se

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
M_G Posted - 2010/04/01 : 13:16:33
jag fick tidigare idag ett mail genom tradera från någon som kallar sig Trad7Bluff (tradera alias) som skriver att jag är "framröstad som oseriös säljare" på tradera-bluffare.se
Jag har testat med 2 OS och 3 olika browsers men jag kommer inte in på deras sida och när jag googlar dem så dyker inte mycket upp. I mailet påstår personen att de har 1 miljon unika besökare månadsvis. Kan det här verkligen vara en seriös hemsida?

Jag har för övrigt över 70 omdömmen och 5.0 (av 5.0) i genomsnitt så jag är väl inte direkt vad man skulle kalla en oseriös säljare.
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2010/04/01 : 22:20:10
Oki
opethic Posted - 2010/04/01 : 22:16:44
Nej, jag fick mitt mejl för en månad sedan.
Ryssen Posted - 2010/04/01 : 22:14:56
Är det inget april skämt då?
opethic Posted - 2010/04/01 : 20:16:40
Jag har också fått ett sånt där mejl - Det är ren bluff!
bibl Posted - 2010/04/01 : 17:34:53
Ett hett tips är att direkt anmäla den här typen av ärenden till Traderas support. Förhoppningsvis tar de med det som en varning i sitt nästa nyhetsutskick till reggade traderare.
Pac Posted - 2010/04/01 : 15:10:44
@M_G, tack för att du delar med dig och lyfter frågan.

@Ztenlund, tack för din vägledning. Det är klokt att följa dina råd att hålla sig borta därifrån.

M_G Posted - 2010/04/01 : 13:54:29
Jo, jag kan väl allt erkänna att jag är lite väl blåögd ibland. Men det var många varningsklockor som jag ignorerade totalt på grund av att jag för så grymt irriterad över det hela.

Men jag kör en ordentlig virus/malware check... får se vad den hittar.
M_G Posted - 2010/04/01 : 13:40:04
ztenlund, då var det som jag trodde då. Tack så mycket! på ena datorn installerade jag java scriptet. (fick aldrig upp någon förfrågan i windows 7) Hur luskar man ut vad som har installerats och hur blir man av med skiten?
ztenlund Posted - 2010/04/01 : 13:38:37
Och trash-mail.com är anonyma e-postadresser av förbrukningsmodell. Var inte så blåögd, nätet är fullt av skit.
M_G Posted - 2010/04/01 : 13:35:22
jo det verkar onekligen suspekt. Men jag förstår bara inte vitsen med det hela.

här är mailet i helhet:
Hej gradin79

Du har blivit tillagd på:

http://www.Tradera-Bluffare.se

..och har blivit framröstad som: [Oseriös Säljare].

För att ändra status, besök sidan och tryck på "lös dispyt" längst åt höger.

------

Tradera-Bluffare.se är en community för Traderabrukare som fokuserar på förebyggandet av bedrägerier.
Genom att lägga till användare i en lista för allmän beskådan minskar risken för bedrägerier avsevärt.

Tradera-Bluffare.se får över 1 miljon unika besökare månadsvis - alla på jakt efter den säkra dealen!

Observera att det är vanliga konsumenter som lägger till och hänger ut bedragare, och inte vi bakom sidan
För att lösa den eventuella tvisten är det viktigt för dig som säljare att ta kontakt med personen bakom omdömet!

Denna community är med andra ord helt fristående!

Ha en fortsatt trevlig dag!

-------

Hälsningar -
Tradera-Bluffare.se

Notera! Tradera-Bluffare.se är en fristående community som ej har med Tradera.com att göra. Notera!

[OBS! Detta mail är autogenererat och går ej att besvaras. OBS!]

Detta meddelande är skickat från:
Alias: Trad7Bluff
E-post: traderasbluffarecommunity@trash-mail.com
ztenlund Posted - 2010/04/01 : 13:32:35
Du har ju redan svarat på frågan själv. Adressen är registrerad hos IIS igår (hur kan man då ha en massa besökare?) så alla DNS:er är förmodligen inte uppdaterade.
Jag kommer in på sidan och den vill installera en java-applet, och det tänker jag definitivt inte göra. Vilka spännande saker den vill göra med datorn tänker jag inte ta reda på. I övrigt finns inget innehåll som går att se.

Håll er borta, är troligen det bästa rådet!

Edit: Kontot på Tradera är registrerat idag och har redan blivit avaktiverat. Det säger väl en del...

Antingen är det ett dåligt aprilskämt, eller någon som vill förpesta din dator. Oavsett vilket så är det inget vettigt.
Bernt Jansson Posted - 2010/04/01 : 13:27:10
quote:
Kan det här verkligen vara en seriös hemsida?

Troligen inte, troligen aldrig på tin.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000