T O P I C R E V I E W |
plind |
Posted - 2017/01/24 : 11:26:36 Har skaffat mig elektrostatlurar och är lite konfunderad över basåtergivningen. Mellanbasen är förvånansvärt kraftig o fyllig men djupbasen kommer inte i närheten av mina små billiga Sennheiserlurar Är det något generellt med den typen av lurar att de faller av kraftigt i djupbasen Uppåt i registren är den luftig o fin. |
4 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Micke Y |
Posted - 2017/01/25 : 20:20:55 OK, då är det inte tekniken men att de är djupbasfattiga är en vanlig åsikt. Finns andra orsaker eller är det en medveten styrning av tonaliteten av tillverkarna för att göra de mer detaljerade?
Micke |
Pac |
Posted - 2017/01/25 : 19:23:23 Mina Orpheus hade inte i närheten av det problemet som beskrivs. Det går alltså inte att avskriva som ett tekniskt problem med elektrostat-tekniken i hörlurar. |
Micke Y |
Posted - 2017/01/24 : 19:52:14 Jag är nog i samma läge som ALFA (fast jag ägde en 75:a V6)
De har alltid låtit tunna i basen på mässor. Flyttar ingen luft alls.
Micke |
AlfaGTV |
Posted - 2017/01/24 : 12:20:51 Såg bilder på dina fina stater på ett grannfora! Såg mycket välbyggt ut. Jag har inget bra svar till dig annat än att jag upplevt elektrostater som ganska tunna vid de tillfällen jag lyssnat (mässor/butik)
Så, jag är också nyfiken på om ngn har större erfarenhet i frågan. |