HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Uppgradera hörlursförstärkare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
M_G Posted - 2014/05/07 : 18:58:10
jag kör med en tweakad diy variant av Lehmann audio Linear men känner att mina sennheiser HD800 har mer att ge. Vad finns det för kul att kolla närmare på? Pristaket ligger på 5000kr men jag har självklart inget emot att komma så billigt undan som möjligt.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
M_G Posted - 2014/05/16 : 22:25:26
tack för förslagen men jag tror nog att jag börjar i andra änden och satsar på en YuLong DA8 istället. Lite mer pengar än vad jag har tänkte lägga men den verkar vara det bästa alternativet under 10000. Den dessutom ska låta riktigt bra tillsammans med HD800. Eller någon av er som har några andra förslag på dac med inbyggt försteg och hörlursstärkare under 10 papp?
Lovan Posted - 2014/05/09 : 20:03:31
Kanske något med en diamond buffer i sig t.ex.
http://sjostromaudio.com/pages/index.php/hifi-projects/127-qrv06-headphone-amp#.U20X-_mSwUI
Bardis Posted - 2014/05/08 : 19:46:59
Tänkte lite Kaisa Varg. Några rör en traf en näve motstånd och några kondingar från hyllan. Snickra en låda och värma lödkolven.
M_G Posted - 2014/05/08 : 01:18:57
jo, har kikat lite på Bottlehead Crack. Eller tänker du på någon annan?
Bardis Posted - 2014/05/07 : 21:36:25
6AS7G OTL?
M_G Posted - 2014/05/07 : 21:21:35
Det var ett bra tag sedan jag moddade den så jag kommer inte exakt ihåg vad som gjordes. Det är en färdigbyggd kina klon där jag bla kopplade förbi utgångskondingarna och bytte ut en del komponenter av lägre kvalité. Jag har däremot inte riktigt tid att ge mig på den och modda den vidare så jag är snarare ute efter ett annat alternativ. Ljudmässigt så får det alternativet dessutom gärna vara mer åt det analytiska hållet när dacen är åt det varma hållet.
Bardis Posted - 2014/05/07 : 19:09:30
Schema?

Den vanliga komponenttweakningen. Kondingar, kabel, volympot mm.

Är det den varianten med OP på ingången? Den hade jag velat byta ut. Har du stor låda?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000