HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Harmony Design Ear 9 & 90 "skillnader"

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
FBK Posted - 2013/06/05 : 20:22:40
Eftersom det är så tyst här nu på sommaren så startar jag en tråd till.
Letade lite här men hittade ingen info om 9:an. Så nu undrar jag om det finns någon som lyssnat/vet något om skillnaderna mellan Harmony Design Ear 9 och 90(i RCA-version)?? förutom då nypriset som skiljer 1000kr. Står ju inte ett dyft om 9:an på Harmony Design hemsida så jag frågar här först då det kan vara fler än jag som undrar.
Lutar klart åt att jag ska försöka få tag i ett begagnat ex av dessa eller Xindak H1.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
FBK Posted - 2013/07/07 : 23:26:34
Tack för svaret Kilgore, misstänkte att det vara så.
Kilgore Posted - 2013/06/13 : 12:06:47
Halloj!

Jag har jämfört 9:an och 90:an, både RCA versionen och den balanserade med stegad volympot.
Och det var väl i den ordningen som ljudkvaliten var oxå. Jag har kvar den balanserade 90:an.
Jag har även lyssnat på den nya DA09 med hörlursutgång. Och om jag förstod Stridbeck rätt så var hörlursförstärjkaren i dena mer eller mindre än Ear9:a kanske tom bättre.
Ska ta o jämföra 90:an och DA09 igen tror jag, och kanse även slänga in DAC1:an från Benchmark oxå som har ett helt ok hörlursteg.

Skillnaderna rent tekniskt mellan 9 och 90 minns jag inte.
FBK Posted - 2013/06/12 : 21:35:45
Det var som fanken, trodde att nån skulle veta lite om detta. Men det är sommar(låg aktivitet)så info kanske kommer senare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000