T O P I C R E V I E W |
FBK |
Posted - 2013/06/05 : 20:22:40 Eftersom det är så tyst här nu på sommaren så startar jag en tråd till. Letade lite här men hittade ingen info om 9:an. Så nu undrar jag om det finns någon som lyssnat/vet något om skillnaderna mellan Harmony Design Ear 9 och 90(i RCA-version)?? förutom då nypriset som skiljer 1000kr. Står ju inte ett dyft om 9:an på Harmony Design hemsida så jag frågar här först då det kan vara fler än jag som undrar. Lutar klart åt att jag ska försöka få tag i ett begagnat ex av dessa eller Xindak H1. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
FBK |
Posted - 2013/07/07 : 23:26:34 Tack för svaret Kilgore, misstänkte att det vara så. |
Kilgore |
Posted - 2013/06/13 : 12:06:47 Halloj!
Jag har jämfört 9:an och 90:an, både RCA versionen och den balanserade med stegad volympot. Och det var väl i den ordningen som ljudkvaliten var oxå. Jag har kvar den balanserade 90:an. Jag har även lyssnat på den nya DA09 med hörlursutgång. Och om jag förstod Stridbeck rätt så var hörlursförstärjkaren i dena mer eller mindre än Ear9:a kanske tom bättre. Ska ta o jämföra 90:an och DA09 igen tror jag, och kanse även slänga in DAC1:an från Benchmark oxå som har ett helt ok hörlursteg.
Skillnaderna rent tekniskt mellan 9 och 90 minns jag inte. |
FBK |
Posted - 2013/06/12 : 21:35:45 Det var som fanken, trodde att nån skulle veta lite om detta. Men det är sommar(låg aktivitet)så info kanske kommer senare. |