HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Kan vi snacka lite bas

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Micke Y Posted - 2012/12/10 : 20:03:54
Hur är det med djupbas i Era anläggningar? alltså låg frekvenser och inte mängd bas.

Jag tycker det verkar svårt att få till, stämmer det? Det blir liksom ingen oompfff
Mina gamla Denon 700 var betydligt bättre än mina UE in ear lurar men ingen av dom var som jag vill ha det.

Hur är det för Er?

Micke
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Micke Y Posted - 2012/12/14 : 21:36:31
Tack doktorn

Micke
Dr.Nope Posted - 2012/12/14 : 18:23:34
Lyssnat på audeze en gång och jämförde med grado 325, sennheiser 800 och en till. Alla lät anorektiska efter audezeluren. Men det gör de kanske ändå, speciellt grado-lurarna. Överallt man läser om audeze så är det just hur jäkla långt ner de spelar och ändå utan att någon del tar över. Påpekar åter att jag inte har så stor erfarenhet av lurar eller audeze, var ett år sedan jag hörde dem.
Micke Y Posted - 2012/12/11 : 21:52:27
trycket i bröstet kan man ju inte få men finns det några lurar som går riktigt djup med nivån i behåll? Audeze verkar ju ha det mätmässigt men hur är det i verkligheten? någon som hört?

Stax har jag alltid upplevd som att de har lite återhållen bas, är det inte så Gunnar?

Micke
gcs Posted - 2012/12/10 : 23:29:12
Jo tack det är ganska bra när jag lyssnar genom mina Stax lurar. Men jag får ännu mera bas om jag lyssnar med högtalare. Med högtalare så får man den där tryckvågen som inte hörs men känns i kroppen.
Andreas A Posted - 2012/12/10 : 22:27:30
Jag har en Rega ear + denon D5000 som jag moddat efter markl guiden. Kan då inte säga att ja saknar djupbas iaf, klart bättre än Sennheiser HD600 & 650 som jag ägt innan. Också bättre än mina shure in ear.
Skulle gärna fått låna och pröva själv men jag bor rätt långt från dig gissar jag :)
guiden:
http://www.head-fi.org/a/markl-denon-ah-d5000-mods

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000