HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hur få bästa ljudet ur min I-Phone?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
opethic Posted - 2012/08/07 : 10:09:58
Hur göra för att få bästa möjliga ljud ur min I-Phone som är kopplad till fulstereon i vardagsrummet?
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AlfaGTV Posted - 2012/08/09 : 11:21:32
I princip 0 USB-dacar kan kopplas direkt till din iPhone. Den saknar förmågan att agera USB Värd. Men du kan plocka ut den digitala signalen med ett fåtal dockor, dock ingen som agerar USB värd vad jag vet.
Jag upprepar mitt första förslag, Airport Express... (Optisk ut eller okej analog signal med den nyare DAC'en inbyggd (Gen 2)

Mera high tech: HRT iStreamer...

Med vänlig hälsning, Micke
opethic Posted - 2012/08/09 : 09:08:15
OK så det är inte säkert att alla USB-DACar kan kombineras med I-Phone?

Men en enkel billig docka löser problemet?
Björn-Ola Posted - 2012/08/09 : 09:01:48
Jag satsade på en dyr lösning. Vill man ligga på topp så kostar det.
Men jag var ute efter en portabel lösning och det finns ännu inte många alternativ om man vill ha en batteridriven DAC/hörlursförstärkare. Känner inte till något alternativ i dagsläget.

Fostex HP-P1
Den har också optisk utgång och analogutgång för att ansluta till en stereo men motivet att köpa den är naturligtvis att ha en bärbar lösning som klarar bättre hörlurar.
Björn-Ola Posted - 2012/08/09 : 08:44:19
quote:
Svalander visade två lösningar på sweetspotmässan.
Special digitalkabel och valfri DAC. Eller lägg till den portabla DAC / Lurstärkaren med uppladdningsbart batteri som visades.

Kablar
http://www.svalander.se/shoppen/kablar/apple_30-pin

DAC
http://www.svalander.se/shoppen/foerstarkare__d_a-omvandlare/adl_cruise_stride_by_furutech


Kolla så att dacen klarar att ta den digitala signalen från iPhone, om det är så det är tänkt. Den digitala signalen är krypterad.
Jag tror inte att Svalanders DAC klarar detta.
Enklaste är nog en iPod docka med digital utgång till valfri dac.
Bardis Posted - 2012/08/08 : 22:48:17
Svalanders alternativ är skitbra inte skitbilligt.

Det finns ju väldigt bra DACar att köpa från ebay. Lindgren hade med sig en NOS-DAC på DIY-Göteborg som lät otroligt bra. Den kostade bara några hundringar.
opethic Posted - 2012/08/08 : 22:40:25
Glömde... det ska vara "skitbilligt"

Så USB ut till DAC kan vara en okej lösning?
Bardis Posted - 2012/08/08 : 22:37:24
Svalander visade två lösningar på sweetspotmässan.
Special digitalkabel och valfri DAC. Eller lägg till den portabla DAC / Lurstärkaren med uppladdningsbart batteri som visades.

Kablar
http://www.svalander.se/shoppen/kablar/apple_30-pin

DAC
http://www.svalander.se/shoppen/foerstarkare__d_a-omvandlare/adl_cruise_stride_by_furutech
AlfaGTV Posted - 2012/08/07 : 11:13:06
Jag tror du får svårt att hitta en mera välljudande och kostnadseffektiv lösning än en AirPort Express...
Det finns ju givetvis hur esoteriska lösningar om helst, men AE'n låter oförskämt bra, än mera så om man tar med priset i beräkningen!
Dessutom blir du ju helt sladdlös!

Med vänlig hälsning, Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000