HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Ersättnings kabel till Denon AH-D5000?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Andreas A Posted - 2011/11/09 : 20:03:02
Funderar på att byta kabel på dessa men har inte hittat någon uppgraderingskabel då jag sökt runt lite, är det kanske för att man måste löda om det själv som gör utbudet litet? Eller söker jag bara på fel saker? :)
Vad bör man annars skaffa för kabel om jag väljer att löda alla kontakter själv?
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Andreas A Posted - 2012/02/16 : 20:54:40
Ska inte säga att det blev någon enorm skillnad så som att det är ett par helt andra hörlurar men en klar förbättring i basen tycker jag det blev. Jag hann dock bara testa denon lurarna i ca 2 dagar innan jag modifierade dem så kan inte riktigt ge en utförlig beskrivning på vad som ändrade :) Det negativa med modifieringen är att dom blir lite tyngre, men det är säkert en vanesak då jag använt mig av ett par HD-650 i några år som är klart lättare.
Kilgore Posted - 2012/02/16 : 15:27:01
Oj det var ingen dålig mod, får läsa igenom det där lite noggrannare.
Jag har D5000 hemma, och visst de är lite i fetaste laget i basen, D7000 är bättre på det.

Vad tycker du om dem efter modden, stor skillnad?
Andreas A Posted - 2012/02/16 : 14:36:44
Nej det var inte alls farligt, fick dessutom en D7000 kabel istället för en D5000, skiljer dock inget förutom att det sitter 3,5mm plug på D5000 som standard och på D7000 sitter det 6,3mm.
Det är denna mod jag gjorde i samband på mina lurar då jag ändå hade dem i bitar, man ser även där hur enkelt det är att byta kabeln!
http://www.head-fi.org/a/markl-denon-ah-d5000-mods
AlfaGTV Posted - 2012/02/10 : 11:20:42
Det var inte farligt i min mening! Du kan berätta hur det gick när du lödat?
Med vänlig hälsning, Micke
Andreas A Posted - 2012/02/10 : 08:30:13
Kan återkomma angående detta och jag fick kabeln ca: 8 dar efter paypal betalningen gått igenom, super enkelt att byta kabeln var det också. Blev ca: 400kr för kabel inkl frakt!
Andreas A Posted - 2011/11/16 : 20:30:21
Mark L var väldigt hjälpsam och jag har nu beställt en orginalkabel av honom!
Andreas A Posted - 2011/11/09 : 23:39:01
Anledningen till att jag vill byta är att den är lite skadad på kabeln, annars hade jag nog inte börjat krångla med det :)
AlfaGTV Posted - 2011/11/09 : 20:56:14
Om du Googlar lite på Mark Lawton så hittar du hans omtalade moddar på Denons AH-DX000 serie. Han är säkert villig att sälja dig kabel om du känner dig mogen att löda i lurarna.
Själv tror jag det är "mycket väsen för lite ull, sa kärringen som rakade grisen"...

Med vänlig hälsning, Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000