HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 mp3 converter?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
opethic Posted - 2011/06/09 : 16:41:48
Jag sitter numera med Windows 7 och mitt gamla Music Match jukebox vill inte fungera.
Vad finns det för (gratis) program som enkelt konverterar Wave till mp3 och som fungerar med Windows 7?
De program jag har hittat är sådana där jobbiga som bara vill fixa 60% av filen och sedan erbjuds man köpa något trams...
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Splithorizon Posted - 2011/06/18 : 14:00:11
Jag använder Foobar2000 som jag tycker är mycket enkel och har bra kvalitet, klart bättre än Winamp.
opethic Posted - 2011/06/10 : 11:39:19
Jag laddade ner Traders Little Helper, fungerade finfint.
Senare upptäckte jag att även Windows Media Player kan rippa direkt från CD till mp3-filer.

Jag ska spela lite musik på en Creative Zen genom en batteridriven monohögtalare på skivmässor så det är inte såå kinkigt med ljudkvalitén.

Tack för hjälpen boys!
AlfaGTV Posted - 2011/06/09 : 21:57:50
Vågar man föreslå iTunes? Eller förmodligen även Windows Media Player?
I iTunes ställer man in MP3 som önskat rippningsformat, spelar Wav-filerna, markerar dem och väljer Spara som MP3...
Sedan hittar du dem under mappen iTunes i Mina Dokument

Mvh Micke
Björn-Ola Posted - 2011/06/09 : 21:56:40
iTunes?
grushog Posted - 2011/06/09 : 21:31:16
Jag har använt bonkenc, numera fre:ac vid några tillfällen. Fungerade finfint. Den klarar dom vanligaste formaten.

http://www.bonkenc.org/
bearwik Posted - 2011/06/09 : 16:59:04
Jag använder Traders Little Helper, den konverterar åt alla möjliga håll och format.
http://tlh.easytree.org/

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000