HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Denon lurljud men i högtalarna?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Klingan Posted - 2011/03/22 : 14:12:35
Kanske en knepig fråga men jag gör ett försök. Har nu lyssnat på Denon AH-A100 via Rega Ear en tid och är mer än nöjd. Detta ljud skulle jag vilja leva med 7 dagar i veckan även via stereon. Denon gör väl inte några egna högtalare så vilket märke/modell har ett ljudideal som liknar Denon lurarna?

Edit: Ändrade överskriften...blev kanske inte tydliggare
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Klingan Posted - 2011/03/25 : 08:53:10
quote:
En ganska udda hybridhögtalare med horn och elektrostater
... finns det såna högisar. Nä, jag upplever ljudet lite annorlunda. Det som har slagit mig med klang, snabbhet, närhet och känslan av direktkopplingen till musiken är Audio Note.

De är väldigt lättdrivna och jag gillar Regas driv vilket ger musik i kubik.

quote:
Mitt tips om högtalare är möjligen den ljudbild som Snell-högtalare målar/målade upp.

Snell har jag inte lyssnat till så mycket. Men Audio Notes högtalare i E serien är ju en vidareutveckling av Snell E III.
Bardis Posted - 2011/03/22 : 21:24:42
Får se nu: Hörlurarna har massiv men välartikulerad bas. Det måste bli hornladdad bashögtalare.
Välupplöst viktlös topp. Det måste bli elektrostathögtalare. En ganska udda hybridhögtalare med horn och elektrostater.
Bardis Posted - 2011/03/22 : 20:14:12
Intressant frågeställning.
I ett rum är det inte bara högtalarna som färgar ljudet utom rummet i sig har en avgörande del. Sedan kommer högtalarna med tillhörande elektronik.



Mardukas Posted - 2011/03/22 : 19:50:29
Hej! Om det är okej hakar jag på din fråga? Den har slagit mig också nämligen. Jag kör med Denon AH-D2000 (lillebrorsan) och en REGA Ear. Känner du som jag att de är extremt lättdrivna?

Mitt tips om högtalare är möjligen den ljudbild som Snell-högtalare målar/målade upp.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000