HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Musical Fidelity X-cans

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
emanuelgbg Posted - 2011/03/09 : 11:29:47
Hur är denna lurförstärkare? Tänkte att mina Akg 141 (33 Ohm) skulle få lite bättre drivning (förstärkarens uttag är katastrof) och funderar på en billigare separat lurförstärkare. Är den värd 5-600:- el är det bättre med DIY för de pengarna? Har ni isf förslag på enklare DIY hörlursförstärkare som passar 33 Ohm och matas direkt från cd?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
emanuelgbg Posted - 2011/03/09 : 14:03:58
Det finns även billiga hörlursförstärkare att köpa på Ebay, både rör och grus. Vad för typer av rör skall man se upp med? Alla? =)
emanuelgbg Posted - 2011/03/09 : 13:43:32
Bygga själv är ju rolig sak men som det ser ut nu har jag inte mkt till delar hemma utan behöver köpa in allt.

kollade in denna http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58101&SearchTerms=hörlursförstärkare o så dyrt blir det inte om jag räknar snabbt, kanske kryper upp mot tusingen med ett chassie till. Frågan är hur den står sig mot X-cans?

Har även sett ett par enklare moddar ex http://www.rock-grotto.co.uk/Neilxcan2.htm o då blir det ju även lite DIY! =)

Ang min egna förstärkare så är det inget vidunder, en Onkyo A-5VL som fyller mina förstärkarbehov just nu men hörlursutgången var bedrövlig. Tycker att hörlursutgången på min Sony-laptop är betydligt bättre och låter mer musikalisk.

Nu är inte heller mina lurar några monsterlurar men lite mer välljud vill jag ha.
McGyver Posted - 2011/03/09 : 13:24:25
DIY är ju alltid att föredra!

Men om budgeten är ~500:- ( om du inte har delar till ett bygge på hyllorna) så är en X-Cans V1 svår att slå för den slanten!

Jag hade en V1 till mina gamla HD580 och jag var mycket nöjd.

Testa annars att bygga en enkel klass-A förstärkare, räcker i de flesta fall med en Power Follower och du inte skall lyssna tokhögt!

Har du redan en hyfsad förstärkare, så kan även en dämpsats till denna vara en väg att gå - kostar inte många kronor att testa i alla fall!

/R


emanuelgbg Posted - 2011/03/09 : 12:52:58
v1. numero ono
McGyver Posted - 2011/03/09 : 12:04:37
Vilken version är det?

/R

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.13 sekunder. Snitz Forums 2000