HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Sennheiser HD-650

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
AlfaGTV Posted - 2011/03/01 : 19:30:14
Du som haft ett par av dessa under en period, kan du inte beskriva hur du upplever dem?
Jämfört med andra lurar, vilka lurförstärkare/ljudkort de trivs bra med etc
Jag har ett par på beställning då jag vill ha ett komplement till mina AH-D7000 för ffa akustisk musik.

MVH /Micke
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2011/03/03 : 19:38:30
quote:
Inget skrap eller knaster från skit som kommer in i lurarna?

Inte ännu i allafall..
Bardis Posted - 2011/03/03 : 18:56:19
Luft måste man ha annars dör vi.

Vad kul att man hittat ett fungerande mod. Inget skrap eller knaster från skit som kommer in i lurarna? Fast mina 580 lever i välmåga sedan många år utan skydden.
Ryssen Posted - 2011/03/03 : 18:31:54
Jag har gjort den modden och kan intyga att det blev lite luftigare.
Bardis Posted - 2011/03/03 : 18:09:55
Berätta gärna vad du tycker om du vågar utföra modden.

Att mitt val föll på Sennheiser var den höga impedansen på 300ohm. De trivs bra med mitt hembyggda rörsteg. 417A singeltrioder i parafeed och Lundahljärn.
Kan vara samma fenomen hos dig och Little Dot.
AlfaGTV Posted - 2011/03/03 : 16:32:36
Tack för tipset Bardis!
Jag fick mina HD-650 igår och har redan hunnit spela en del. Visst är det för tidigt att dra några permanenta slutsatser ännu, men jag vill ändå erkänna att de har en charm som tilltalar.
Jag upplevde dem som något mera tillbakadragna i toppen än mina Denon. Men de har en lite luftig presentation som jag gärna njuter av emellanåt, likväl som Denon-lurarna spelar upp till dans på ett helt annat sätt.

Med Zero DAC -09 blev nivåskillnaden dramatisk då jag bytte mellan Sennheiser och Denon. När jag lyssnade via Little Dot Mk III var nivåskillnaden väldigt liten. Jag föredrar Little Dot med Sennheiser medans Denon är mindre petig med vilken förstärkare jag väljer. Vad Denon och Zero har ihop är definitivt en dynamisk presentation som överglänser det mesta!

Jag skall dock testa att välja andra "Gain settings" på Little Dot'en när lurarna börjar bli inkörda.
MVH /Micke
Bardis Posted - 2011/03/03 : 13:38:54
Mycket nöjd med mina HD650. Har även ett par gamla HD580. Skillnaden mellan dessa är ganska liten. Märkte en konstig sak i går. 580 hade bättre upplösing i diskanten. Varför då tänkte jag. Föregående ägare hade moddat lurarna lite minndes jag. Men vad!? Jo! Det där skyddet mellan örat och membranet var bortplockat på 580an. Sagt och gjort Så var samma modd på 650. Vips så var diskantskimmret tillbska även på 650.

Rekomenderar alla 650 ägare att prova! Man bara drar loss öronkuddarna lite försikrigt för att sedan pilla bort skyddet. Det är lätt att återställa lurarna till originalskick sedan. Men man får nog vara lite försiktig. Skyddet sitter nog där av en anledning. Så häll inte grus i lurarna efter modden!
Ryssen Posted - 2011/03/01 : 21:09:48
quote:
Vad har du lyssnat med för förstärkeri?

Jag lyssnade med hemmbyggen en rörpytts och en med opamp+buffer.
Kanske inte säger så mycket men..
AlfaGTV Posted - 2011/03/01 : 20:39:06
Kort o koncist! Vad har du lyssnat med för förstärkeri?

Jag kanske skall förtydliga, jag har lyssnat till dem själv men under en kortare period. Jag gillade dem i vilket fall tillräckligt för att se dem som prisvärda.

Jag är speciellt intresserad av tankar kring ev. kabelbyte och vad det ger i i "ljudmervärde" likväl som vilka stärkare som passar dessa lurar.

Tack för ditt svar Ryssen!

MVH /Micke
Ryssen Posted - 2011/03/01 : 20:18:15
Jag kan bara jämmföra med HD600 som jag tycker lät lite magrare.
Dvs HD650 har mer bas (kropp).

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000