HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Kan man tvätt kuddar till mina

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Micke Y Posted - 2010/12/25 : 17:08:25
Sennheiser 580? Det verkar inte vara helt enkelt att ta bort dom. Är det någon som provat??

Micke
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Andreas A Posted - 2010/12/31 : 07:40:23
Var rätt försiktig med att inte använda för varmt vatten bara, mina sennheiser 650 kuddar så sprack upp i sömmen mellan tyget och "plasten", jag inbillar mig iallafall att det var för att jag hade för varmt vatten men ska också nämnas att dom hade 2#189;år på nacken då!
Micke Y Posted - 2010/12/25 : 22:37:55
Tack

Jag skall testa imorgon.

Micke
Mickeman Posted - 2010/12/25 : 20:05:57
Jag diskade mina kuddar till mina 590 häromdagen, fick dra lite så lossnade de. De satt fast likt en däck på en fälg så ett visst mått av milt våld fick brukas. Skumgummit som dammtätar mot elementen satt fastklämda. Därefter diskning i Yes, även kudden som sitter på bågen gick att ta loss och även den diskades.

Resultatet blev att de är som nya, nu 8 år senare
Micke Y Posted - 2010/12/25 : 19:52:48
Det känns inte så lätt på 580, de verkar sitta ganska hårt. Jag blir rädd att ha önder dom om jag drar till.

Micke
AlfaGTV Posted - 2010/12/25 : 18:20:19
NU vet jag inte hur HD 580 funkar men på HD 650 är det bara att dra kuddarna rakt loss från bakstycket. Sen kan man tvätta både den tunna skumgummihinnan som skuddar membranet och även sammetskuddarna.
De sitter på plats igen med lite milt tryck som gör att de "snäpper" på plats....
MVH /Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000