HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Denon eller Sennheiser?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Mardukas Posted - 2010/05/12 : 20:37:23
Står inför hörlursköp inom en snar framtid. Vet att jag kommer lägga ca 3000:- Vad satsa på? Har lyssnat på Denon AH-D2000 samt Sennheiser HD-650. Jag har en REGA EAR som lurförstärkare så drift av lurarna borde inte vara något problem.
Tänkte kolla med er här på forumet om vad som tycks om de två lurarna eller ska jag kika på något annat märke.
Musiken jag lyssnar på är väldigt blandad, allt från elektronisk musik till renodlad klassisk musik. Tyngdpunkten ligger ändå på pop/rock.

Tacksam för lite input!
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mardukas Posted - 2011/03/23 : 21:18:24
Bara som avslutning på tråden! Det blev Denon. Inte ångrat en sekund. Bra med sluten lur då man kan sitta och lyssna utan att störa. Jäklans bra drag i luren. Fint tryck i bas och bra upplösning! Den spelar stort helt enkelt!

Rekommenderas varmt!
Wolverine Posted - 2010/11/14 : 01:11:15
Hur kommer du använda lurarna? Om du bara kommer sitta hemma med dem så spelar det ingen större roll, men om du har tänkt lyssna på buss/tåg/flyg så vill jag nog rekommendera Denonluren då Sennheisers öppna konstruktion "läcker" mycket ljud i båda riktningarna. Annars är jag ett stort fan av HD650, har ett par själv och är supernöjd.

Om jag får slänga in ett tredje alternativ så är det AKG K701. De har inte lika bra bas som HD650, men en i mina öron fantastisk lyster i diskanten. Funderar på att komplettera med ett par såna själv. =)
Klenkar Posted - 2010/05/12 : 23:58:31
Denon
ztenlund Posted - 2010/05/12 : 23:24:41
Vi har en forumdel för dylika frågor som heter Personlig HiFi. Således flyttar jag tråden dit.

Annars är det väl som Vox skriver... Dock så lär väl HD650 vara något av ett standardval. Hörluren för den som alltid använder Times New Roman som typsnitt.
Tyvärr har jag nog inte så mycket att tillföra på hörlursfronten då det inte riktigt är min grej.
Vox Posted - 2010/05/12 : 22:00:14
Köp de du tycker låter bäst i dina öron.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000