HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Dali Dacapo "bandhögtalare"

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Freddie Boy Posted - 2010/03/10 : 14:12:27
Äger ett par Dali inköpta tidigt 90- tal. Upplevde för en tid sedan att diskanten försvann från den ena högtalaren. Min lokala HiFi butik fixade felet med att sträcka bandet och ljudet blev mycket bättre. efter 3-4 månader uppstod felet igen och I måndags tog jag mod till mej och sträckte bandet själv (var ju ganska så lätt).

Men efter första ingreppet blev ingen förändring så jag sträckte lite hårdare bandet gick då av c.a 3 cm!!!! tänkte att nu är det kört fick ju inget grepp att kunna sträcka bandet. Kollade med Svenska HiFi klubben om det gick att byta till ett nytt band, javisst 1400:- st. men då måste man ju byta båda så man får samma ljud i båda högtalarna.

ev. så kanske man måste byta bashögtalarna oxå (man har ej kollat) byter man banden nu 3000:- o sen högtalarna pris ? så kan man ju lika bra köpta nytt???

efter samtalet med HiFi klubben så lyckades jag sträcka bandet hyfsat bra och gjorde rent (med elektronik spray) kontakterna som sitter fast på bandet, sätte på en LP skiva och det lät kanon bra. Men hur länge kommer det att hålla och låta bra? förmodligen inte så värst länge, så frågan är, byta högtalare nu eller köra med dom så långe det går eller byta banden?

Fredrik

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000