HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Tillbehör till ipod classic

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Kaktus Posted - 2009/09/23 : 13:49:39
Hej
undrar om några har tips på bra tillbehör till Classic. vad är värt att köpa och kanske vad är värdelöst?

5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kaktus Posted - 2009/09/26 : 21:49:50

fem ipod? shit. jag ligger efter.:)
275 för apples laddare på apple store. du tycker den verkarså mkt bättre alltså än en typisk noname laddare?
hittade den här solladdaren också: http://store.sundancesolar.com/soposochfori.html Snyggt!
AlfaGTV Posted - 2009/09/26 : 01:28:08
Laddare känns apselut som ett villkor också, åtminstone för att stilla sitt samvete i och med att man inte behöver lämna dtorn på för laddning.
Men för mig var det ett enkelt val att handla en original Apple vägguttagsladdare. Behövde bara testa min Thailandsinköpta laddare ett par gånger och försöka få den att funka för inse att jag var ute på tunn is med en så billig pryl mellan min uppskattade iPod (5 stycken faktiskt) och 230volt växelström!!!!
Den kostar inte mer än 250:- bagare på Clas i Sjön e.d. i original.
Och då ingår en laddasladd...

MVH Micke
Kaktus Posted - 2009/09/25 : 20:11:51
Tack för tipsen. jag borde beskrivit läget mer. Jag ska köpa en classic till min fru. Så det är inte fråga om HiFi-uppgraderingar ( jag har skaffat Squeeze Duet så jag vill satsa på DAC framöver i så fall) utan mer vad det finns för gadgets som kan vara bra. Har ingen koll på ipod-världen.
Någon slags fodral ska man väl ha som Alfa skrev. En laddare att sätta i vägguttaget vill man nog ha också om man gillar att somna med ipoden men det finns visst på kjell & co.
en sån däringa FM-sändare att använda när man vill spela från ipoden i bilen kanske är bra också.



Björn-Ola Posted - 2009/09/24 : 09:55:30
Vill man koppla in bättre hörlurar och finlyssna, så kan en portabel batteridriven hörlurföratärkare vara intressant:
http://www.raysamuelsaudio.com/products/hornet
Jag har den själv och den lyfter ljudet en hel del.
Man bör då ta ut ljudet via iPods USB-port.
Det var svårt att hitta en kabel för detta. Jag fick återigen leta i USA.
http://www.thecablepro.com/cableDetail.php?cID=70&cgID=32
AlfaGTV Posted - 2009/09/23 : 18:06:13
Oj, vad svårt!
Jag antar att vi bortser ifrån Vettiga Lurar ?

Jag köpte en trevligt fodral som jag tycker funkar bra och skyddar gott:
Bugatti i mediumstorlek från Teliabutiken (129:-)
Bra docka:
Arcam R-Dock ca 1800:- på hifiklubben

MVH /Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000