HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Slutna lurar(hittat) Nu en bra hörlursförstärkare?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
dwain Posted - 2009/08/25 : 13:09:48
Hejsan. Är ute efter ett par hörlurar. De ska låta ganska öppet och rent med bra tryck i basen. Viktigt är att de är lättdrivna och kan spela hyfsat högt. De ska nyttjas till min nokia n97 vars uteffekt är sådär.
Får gärna har ganska kort kabel. Alternativt blåtand.
De ska ha skön komfort också. Och inga inear
Helst slutna så man slipper störa folk på bussen

Någon som har tipps på vettiga lurar?

De får kosta mellan 100-1000kr

9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
dwain Posted - 2009/10/09 : 12:38:52
Dags för en uppdatering.
Jag provade lite olika lurar men kan ärligt säga att inga föll mig direkt i smaken. Men så lyckades jag få höra ett par Sony MDR-XB500.
Visst jag får eqa lite då midbasen gärna tar lite överhand i ljudet. Men annars är det ett par riktigt roliga lurar att lyssna på. Ett jäkla drag och en djupbas som är rent ut sagt läskig

Kör som det är nu med en Fiio E3 som förstärkare till dessa.

Frågan är då. Vad kan man hitta för portabla förstärkare (helst) som låter bättre än denna till inte allt för stora kulor?
Gärna en stärkare som orkar driva ett par Akg K601 bra också. Finns det?
Har tittat lite på E5an från Fiio som verkar grymt nice om man vill ha en portabel. De har ju även boostat uteffekten lite i den. Någon som hört något om denna?
Splithorizon Posted - 2009/09/23 : 15:28:03
Om du vill ha slutna lurar som låter bra och är bekväma är Sennheiser 280pro bra, finns för ca 900kr med frakt på Dustin.se

De är dock av Monitor modell om mitt minne stämmer.
Så fet bas har de inte. Men de är mycket bra ljud i dem annars.
De har också mycket god ljudisolerande förmåga.
jeppe72 Posted - 2009/09/05 : 15:06:04
Nej, k420 är inte slutna utan halvöppna - men i andra inlägget skrev han att också öppna gick bra...
Ja där ser man. Jag läste inte så noga.
tommypeters Posted - 2009/09/04 : 20:19:50
Nej, k420 är inte slutna utan halvöppna - men i andra inlägget skrev han att också öppna gick bra...
jeppe72 Posted - 2009/09/04 : 11:11:15
k420 är inte slutna och jag har inte lyssnat på några slutna lurar. Däremot tycker jag du ska provlyssna Creative Aurvana Live som är en hörlur tillverkad av Foster som också leverar samma lur till Denon där den kallas AH-D1001. Det kan dock vara så att specarna skilljer sig lite mellan Creatives lur och Denons men de är klart intressanta att lyssna på, tror jag eftersom jag inte lyssnat själv.

Om du tycker det fungerar med semislutna eller öppna lurar är AKG K420 bra lurar som finns billiga på nätet. Den slutna versionen av k420 heter nu 430 (ersätter k26p) och är dyrare samt har fått sämre recensioner men testa. Porta pro är för svulstiga för min smak och sedan har du de populära Koss KSC75 och Sennheiser PX100. Lite tips att lyssna på. Jag har dock bara hört 420 och Porta pro.

Om du kan hitta Sennheiser 25-1 II billigt någon stans ska de vara bra men de kostar dubbelt mot din högsta budget.

Kolla förresten www.head-fi.org

Lycka till
Munge Posted - 2009/08/31 : 19:56:31
Jag körde PortaPro, men tröttnade på bullret på T-banan. Köpte då ett par AKG K26P http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=36112
Mycket bra tycker jag: billiga, bra ljud, bra bas, bra isolering, hyfsat ihopfällbara. Den modellen är nog utgången nu, men det bör finnas något liknande.
tommypeters Posted - 2009/08/31 : 14:59:59
Hittade en test av dem:
http://www.areadvd.de/hardware/2008/akg_k420.shtml

Noteras bör är att lurarna är rätt små, passar kanske inte på Vem von Helst.
tommypeters Posted - 2009/08/31 : 13:02:13
De här är rätt prisvärda: http://cdon.se/hemelektronik/akg_k420_foldable_mini_headphones_blue-4052172 - de billigaste jag lyssnat på som låter något vidare.
Men själv föredrar jag in-ear.
dwain Posted - 2009/08/31 : 11:17:20
Ingen som har några bra tipps? Om jag ändrar mig lite och säger att öppna lurar går bra?
Dock inte koss porta pro (har ägt dessa och kom aldrig riktigt överens med komforten på dessa)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000