HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Style Audio Carat-Topaz

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Klenkar Posted - 2009/06/22 : 18:26:46
...en USB-DAC/Hörlursstärkare. Kan användas som lurstärkare eller som ren DAC, då kopplas volymen bort. Bra tycker jag!!! Den har även en optisk digitalingång.
Ljudet är rent och fint!
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Klenkar Posted - 2009/06/23 : 19:34:27
PÅ Head-fi går det allt!
Sålde min Porta Corda där!
Audio-gd Compass DAC/Amp verkar vara en bra lurstärkare/försteg/DAC. Köp den så kan vi träffas och jämföra!
mvh dd
jeppe72 Posted - 2009/06/23 : 12:06:10
Vad roligt med en ny DAC/stärkare. Letar själv ganska mycket för ett framtida inköp och jag är helt klart inne på en kombo just nu. Audio-gd Compass verkar ju bra men samtidigt går den inte att prova och den kan eventuellt bli svårsåld om man inte gillar den eller när man vill uppgradera. Men det är klart på Head-fi går det säkert.

Vilka kombos kan du rekommendera som man kan provlyssna i Sverige?
Klenkar Posted - 2009/06/22 : 22:30:29
Ville ha en USB-DAC.......en Lavry DA11 är för dyr, detsamma gäller en Harmony Design DA9 med usb och volymreglage. Det fanns en massa andra tex iBasso D10 Cobra, den skall tydligen moddas, Corda Cantate, Headamp Pico och ett par Headroom stärkare. Dacen skall tydligen vara riktigt bra i Topazen och jag klagar inte! Lurstäkaren är bra också, inget dökött! Liknar ljudmässigt min Harmony Design DAC som sitter i min Pre906, fast den är inte lika brutal!!!
dd
Njord Posted - 2009/06/22 : 19:27:01
Vilka jättehörlurar!

Varför blev det en Carat-Topaz?


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000