HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Sennheiser cx500 på Tradera - VARNING!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
John Posted - 2009/06/13 : 19:52:10
Jag har precis köpt mig ett par Sennheiser cx-500 på Tradera som visade sig vara FEJK, dvs. inte äkta vara utan en mycket väl gjord förfalskning som låter förskräckligt illa. Javisst, det kan man kanske vänta sig när man handlar på Tradera, men jag har köpt exempelvis cx400 förut som funkat bra, så jag chansade igen. Denna gång med mindre lycka.

Vill med denna tråd uppmärksamma er lur-lyssnande hifi-kollegor på risken för fejkade lurar vid köp på Tradera. (Hoppas det är ok med forumets policy, jag ser det som en välmenad handling riktad till "intresse-fränder" på forumet).

Jag har så klart kontaktat säljaren för att försöka reda ut detta, men har föga förhoppning om framgång. Vill dock vänta på svar några dagar innan jag ger omdöma på Tradera, om ni undrar varför inget syns där (än).

/en blåst john som undrar om nån vill köpa ett par vita Sennheiser cx500 - bästa pris för dig, kompis!
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
forken Posted - 2010/02/13 : 04:56:15
Har lagt märke till detta själv. Finns massor med säljare som endast handlar med kopior på tradera. Nya Bose, Sony och Sennheiser lurar är i princip altid kopior.

Få pengarna tillbaka eller få säljaren avstängd är lättare sagt än gjort. Tradera har som policy att aldrig blanda sig i dispyter mellan användare oavsett motivering.
M_G Posted - 2009/11/24 : 00:16:46
Tråkigt att höra. Det är alltid lika surt att bli lurad. Men förutsatt att du inte har satt någon omdömme på honom än så ska du nog kunna få pengarna tillbaks. I värsta fall om han vägrar så kan du alltid få fanskapet avstängd.
bluemindboy Posted - 2009/06/26 : 22:22:38
Aj då..
Alltid lika tråkigt att bli blåst.
Hoppas det reder ut sig, och du kan häva köpet.
Lycka till


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000