HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Trasiga Sony CD 3000, rep inte lönsam, nu då?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Claes_Ireland Posted - 2009/02/02 : 18:02:49
Ja som det står, mina cd 3000 har gått sönder, eller vad jag nu ska kalla det.
Kanalbalansen är åt skogen. Med min mp3 spelare går det att ändra balansen och det går att få den jämn där.

Jag har ringt sony center och de säger minimum 2k för att fixa och det är det inte värt, köpte dem beg för 1500. Men, jag gillar dem verkligen.

Jag har inte tummen mitt i handen och vill gärna fixa dem, men det finns liksom ingen "angreppspunkt" Hur faen får man isär dem utan att använda en skruvmejsen och bända upp dem? Eller är det det man måste göra?

Lite råd och vägledning blir jag glad åt.

Jag har mätt dc resistansen, samma mellan kanalerna, jag har provat flera olika källor så det är inte det som är problemet. Öronen mina fungerar fortfarande, det har andra hörlurar visat. :)
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Claes_Ireland Posted - 2009/02/02 : 23:38:36
Tja, är det något hifi service ställe som servar hörlurar? Det trodde jag inte. Men får väl kolla lite.

Tackar.
widescreen4 Posted - 2009/02/02 : 21:10:05
Lämna in den någon annanstans än Sony center och be dom felsöka.
gcs Posted - 2009/02/02 : 19:18:02
Jag har själv en Sony CDP3100 som låter kanon bra. Jag värjer mig för tanken att den skulle gå sönder.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000