HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Val av förstärkare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Digger Posted - 2008/12/25 : 12:22:11
Har precis köpt mig ett par lurar av lite bättre snitt, och behöver en bra förstärkare till dessa (SONY MDR-5000 SA)

Skulle vilja ha med USB så jag kan lyssna från datorn, annars så får det bli genom stereon, men undrar då givetvis om man ska koppla från CD:n eller från försteget.

Alla tips välkomna, dom som jag kikar lite närmre på är PS Audio GCHA eller Corda Symphony.
Handlar gärna begagnat.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
räven Posted - 2008/12/29 : 19:56:37
NuForce Icon kanske?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294688
Maruder Posted - 2008/12/29 : 19:45:07
Inte USB, men Val E10 har rör. Finns för 2300:- ny, men går att hitta för under halva priset begagnad. Kör själv med 250ohms lurar utan problem. Nu har jag ingen annan hörlursförstäkare att gämföra med, men det låter bra mycket bättre än ur hörlursuttaget på förstärkaren.. Dock sitter det ett lite halvudda rör i, 6n2.
Digger Posted - 2008/12/27 : 18:56:09
Vi lägger v8. åt sidan och hoppas att man kan få något annat tips, gärna med rör (inte nödvändigtvis) och som klarar av att driva dom flesta lurar.
Digger Posted - 2008/12/25 : 22:09:31
Finns här någon som har en X-can v8 som kan dela med sig av lite intryck.
Klenkar Posted - 2008/12/25 : 15:35:45
x-can v.8 har usb
Ett lite dyrare alternativ, inte dyrare än Cordan, är en Harmony Design DA9 usb, samt en Ear 90.
dd
Digger Posted - 2008/12/25 : 13:28:38
Menar du någon form av sats som man pluggar in på högtalarutgångarna på slutsteget.
Det vore annars en spännande lösning att ha ett litet slutsteg med bara en hörlursutgång, men det finns väl knappast.
McGyver Posted - 2008/12/25 : 13:24:41
En ofta bortglömd variant är att sätta en dämpsats efter din vanliga förstärkare och köra med denna istället!

Annars är en personlig favorit X-Cans som du bör hitta för en billig peng begagnad idag!

/R

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000