T O P I C R E V I E W |
pegul |
Posted - 2008/09/05 : 14:59:29 Hej,
Är på jakt efter ett par hörlurar att använda till mobilens handsfree-enhet. Letar alltså efter ett par vanliga lurar med jäkligt kort sladd, typ 30cm. Har hittat två, Sony HMP 85 och Denon AHP 372. Ingen av dem är väl inte superbra men av det jag lyssnat så lutar det åt Denon.
Fast så kom jag att tänka på endel Sennheiser-lurar har kabel som man kan ta bort och byta ut. Om man får tag på en kort sådan kabel så öppnar sig ju möjligheterna att få tag i en lite vettigare lur.
Vad är det för kabel/kontakt på sladden? Antar att den måste vara ganska så liten för att "passa" i luren. Har för mig att hålet sitter försänkt i en "brunn".
Vill ha tips på vilka Sennheiser som man kan byta ut kabeln på. Prisspann: 500-800:-
Tips på andra lurar mottas givetvis också.
Mvj /Pegul |
2 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
pegul |
Posted - 2008/09/07 : 11:49:46 Det blev Denonlurarna. Inte helt perfekta men en de får duga så länge.
Men om man kunde hitta en kort sladd/adapter med 2,5mm hane i ena änden och vanlig 3,5mm hane i andra så vore det super. Typ 10cm skulle vara perfekt, då skulle micken till handsfree-enheten hänga strax under hakan och man skulle inte vara tvungen att nypa fast den i kläderna. Och så skulle man kunna ha den "vanliga" sladden på jobbet så man kunde plugga i lurarna där.
Här finns en marknad för ett billigt och praktiskt tillbehör till Sennheiser-lurar. |
ztenlund |
Posted - 2008/09/05 : 18:58:22 De som är enklast att byta på har bara en 2,5 mm propp som sitter instucken i hörluren. En del modeller har någon typ av utbytbar anslutning inne i luren (måste öppnas lite för att komma åt), vet dock inte exakt hur det ser ut.
Annars kan du skaffa Goldring DR50, DR100 eller DR150. De har vanlig 3,5 mm instucken i hörluren. |
|
|