HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Nya hörlurar, high end

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
kenneth99 Posted - 2008/06/19 : 15:46:10
Hej.
Källa Arcam dv79, förstärkare Corda headfive.
Skall inhandla hörlurar. Grado GS-1000, Alessandro MS pro eller Sennheiser 650.
Några tips?
Mvh
Kenneth
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
JonasY Posted - 2008/07/14 : 16:14:47
Om du gillar detaljer kika på Beyerdynamic DT880. De detaljer som inte hörs genom de hörlurarna finns inte på skivan
Björn-Ola Posted - 2008/07/10 : 19:11:14
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4568&st=0&start=0
marbrink Posted - 2008/07/10 : 12:29:11
Det är tre väldigt olika lurar. HD650 är kanske den mer neutrala luren av de tre och även om MS Pro och GS-1000 båda är Gradolurar så skiljer det mycket mellan dom. MS Pro är nog något mer musikaliska och snabba med den lite mer klassiska Gradosignaturen, medans GS-1000 bjuder på en stor ljudbild med både rätt uppskruvat bas och diskant vilket gör dom väldigt lämpliga för lyssning på låg ljudvolym enligt Headroom. Kanske något för oss många hörlurslyssnare att tänka på..
Jag har själv ägt RS-1 ett bra tag och tycker det är ett par fantastiska lurar, men beslutat mig för att sälja pga att jag använder dom för lite. De ligger på http://www.tradera.com/Grado_RS_1_high_end_horlurar-auktion-68276138
kenneth99 Posted - 2008/07/04 : 16:51:50
Hej.
Jag tackar för tipsen. Tidigare haft HD 600 och Allesandro MS2. HD 650 har inhandlats. Dock fortfarande nyfiken på Grado GS-1000, 999 USD från staterna. Som symfonirockare och gillandes detaljer gäller enligt min uppfattning att sennheiser är "gosiga". Inget negativt sagt utan att HD650 har ett brett spektra.
Mvh
Kenneth
Henmyr Posted - 2008/06/21 : 01:02:17
Vilka hörlurar har du testat? Vilka gillade du? Har du hört någon av de som du funderar på?

Grado GS-1000, Alessandro MS pro och Sennheiser 650 är VÄLDIGT olika hörlurar. De är tre helt olika ändar av hörlursutbudet.

HD650 är varma, lättlyssnade och basiga. Fint euforiskt mellanregister.

MSPro har jag inte hört, men har Grado RS1. Om de är någorlunda lika RS1 så har de ganska liten ljudbild. Bra för rock. Ska vara mer neutrala är RS1.

GS-1000 har jag bara hört om hastigast, finns säkert andra som kan ge kommentarer på dem. Har stor ljudbild. MYCKET tryck i basen och ganska mycket diskant. Det intrycket jag fått av dem är att de också är ganska varma i tonen.


EDIT:

1. Vill du ha varmt/kallt/neutralt ljud?
2. Vad är viktigast? Bas, diskant, mellanregister? Jämnbra på allt?
3. Storlek på ljudbild? Går det bra med en liten storlek liknande MSPro eller andra Grados under GS-1000, eller vill du ha stor ljudbild som GS-1000?
4. Söker du "hifi-ljud", allså hyperdetaljerat och högupplöst, eller vill du ha ett musikaliskt ljud? (eller både och kanske).
5. Vad ska du lyssna på för musik med dem?
6. Vad har du för prisklass? Om du nu kan tänka dig GS-1000 så finns det VÄLDIGT många alternativ att välja bland förutom de du skrev.
jonasz Posted - 2008/06/20 : 17:45:07
?
jonasz Posted - 2008/06/19 : 15:52:19
AKG-K701 om du vill ha neutralt men ändå engagerande ljud. Var dock beredd på en väldigt lång inspelningstid med cd'n på repeat ett par veckor, minst. Du bli dock rikligt belönad...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000