HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 bärbar mp3 spelare vilken?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
steffo74 Posted - 2008/04/12 : 22:35:04
Är det någon som har koll på dessa bärbara mp3spelare.
Vill ha lite välljud även vid sidan av stereon.

Ipod verkar ju vara den vanligaste, men om det är bäst ljud är det inte alla som håller med om. Ingen radio på ipod och verkar vara viktigt att se film på dessa.

Vad kan man tänkas köpa mellan 1000-1500 kr

Vill ha en bra musikspelare. Filmer ser jag på tv.
Minst ett par gig iallafall.
Vilka har bäst ljud?

Kollat runt lite och tex hittat en Sony NW-ZS616F på netonnet.

Men som sagt vad rekomenderar ni?

Ps. Även bra inearlurar för max 500kr?

MVH
/Stefan

13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
manw Posted - 2008/08/27 : 17:43:55
Har kört lite mer med min sansaExpress nu. Helt okej ljud, men programvaran i den verkar lite buggig :-(

Fick några hängningar när jag skulle ladda på från LapTopen, fick en hängning när jag skulle slå på den.
manw Posted - 2008/08/26 : 08:10:18
Köpte ett lågprisalternativ. En sansaExpress på Kjell & Co. Helt okej för pengarna faktiskt om man byter lurarna. Den har radio och 2GB, uppgraderingsbart till 4GB. Det enda jag inte är nöjd med är att det högsta bandet i equalizern verkar inte påverka ljudet, måste vara en SW eller HW bugg. Betalade 399kr, men den hade kostat 579kr, så någon ny modell är väl på gång.
räven Posted - 2008/04/24 : 19:37:43
Glömde säga att batteri-tiden på 7:an är grym, uppemot 60 tim.
räven Posted - 2008/04/24 : 19:35:16
Har en Iaudio7 som driver ett par Westone UM2 och mig till eargasm ;)
dwain Posted - 2008/04/23 : 22:40:25
Jag har då en iaudio d2. Ljudet är helt sanslöst bra ljud. Äter upp min amerikanska ipod nano gen2 med hull och hår. Vill du bara lyssna på musik och ha riktigt bra ljud välj iaudio 7 som jag tror den heter. Vill du kunna göra lite mer typ film spel anteckningar och så välj d2an. Sen har du även en grymt bra batteritid. Min d2a tillsammans med ett par akg 701 var en grym upplevelse det gick inte att spela snorhögt men bra lät det
Orpheus Posted - 2008/04/23 : 07:11:35
Jag har en Iaudio 1 gigbyte.
Har haft den i ca 2 år
Sanslöst nöjd eller som killen som sålde den sa till mig.
"Om du inte har behov av att vara fränast o coolast o vifta runt med spelaren som en statuspryl utan bara lyssnar på ljudet är denna outstanding"
Jag håller med och det går riktigt hyggligt att hänga på lite bättre lurar typ Senheiser 477.

Kööööp!

P
steffo74 Posted - 2008/04/23 : 00:28:23
Valet står nog mella iAudio 7 16 Gb och clix2.
Ingen som har erfarenhet av iAudio7?
Sägs ha bland det bästa ljudet, eller?
Björn-Ola Posted - 2008/04/20 : 15:06:38
Den nya generationen iPod låter sämre än den förra, så det verkar som ljudkvalitet inte prioriteras numera.
Jag har fyllt upp min gamla iPod G5 80 GB och istället för att köpa en ny 160GB så köpte jag en begagnad G5 80GB, så nu har jag två.
En vit och en svart. En fördel med mycket diskutrymme är att man kan köra lossless eller åtminstånde 320kBit/s.
Har stor betydelse för ljudkvalitén.
steffo74 Posted - 2008/04/20 : 00:20:41
Tackar tackar för infon.
Jo det låter ju rimligt då de har alla möjliga finesser idag, är väl lite som med 2 kanalare mot flerkanalare då man får betala för allt extra.
Kan inte vad som är skillnad mellan hdd och flash?
Är dock lite sådär till beg då jag har erfarenhet av att elprylar inte gillar mig.

Någon som vet om det inte finns någon ny mp3spelare som är rent "musikintresserad"?
/Stefan
sango Posted - 2008/04/19 : 14:55:39
Ja det stämmer att den är något större och klumpigare, men det är en HDD spelare och inte en flash. Jag har uppgraderat batteri och HDD i min som ger dubbel batterilängd och dubbel kapacitet. Det är en annan grej med Irivers äldre lirare som är bra att ha i åtanke.

1. Det som hänt är att ljudet inte prioriteras lika starkt längre. Äldre spelare kan ofta ha en "rakare" och enklare signal igenom spelaren vilket ger ett mer "korrekt" ljud.
2. Den har några år på nacken och går inte att köpa ny, bör ligga kring tusenlappen beg.
3. Har snarlik storlek som en ny ipod video (den tjocka av dom 2)
4. Ebay, pricerunner, amazon
5. Mp3 spelare och mobiltelefoner är några av dom få saker som faktiskt är billigare i sverige trots dollarn. Kan skilja någon hundring eller två. Clix2 8gb låg tex på 990:- på webhallen för ett tag sen, Lockprodukt iof.

//A
steffo74 Posted - 2008/04/19 : 02:14:57
Tommypeters: Kollat upp clix2 8Gb och verkar vara en riktig kanonmaskin enligt många så tack för infon. Bra på alla sätt och vis och med ett par bra lurar verkar det vara ett riktigt starkt kort. Lutade starkt (och lutar fortfaranade) åt en sådan innan Sango rekomenderade "Iriver IHP-1XX alla dagar i veckan".
Denna ser dock större och klumpigare ut.

Sango:
1. Är denna spelare från 2003. Kanske inte hänt så mycket med ljudet på 5 år, eller?
Verkar ju som sagt fått riktigt bra omdömen i ljudet tex bästa produkt i M3.
2. Vad ligger de på beg. Går den inte att köpa ny?
3. Vilka mått har den. Skall användas vid sportande?
Audio technicahörlurarna är nog kanon men jag är ute efter ett par inear.

(Har en kompis som skall till usa om en månad så.....)
4. Var hittar man bra säljsidor i usa. Dollarn sjukt låg.
5. Är clixen billig där tro?

Tack så jättemycket för infon, fick mig att fundera en del.
MVH
Stefan
sango Posted - 2008/04/18 : 00:09:55
Iriver IHP-1XX alla dagar i veckan om du har välljud som prio #1. Det enda struliga är att hitta en, dom brukar dock finnas på ebay.

Jag kör optisk ut till en iBasso D1 och ATH-ESW9 som hörlur och jag har ALDRIG hört något bättre som man kan ha i väskan. :)
Även utan förstärkare så skulle jag leta efter den.
Annars finns ju irivers nyare clix2 som tommypeters nämnde, jag gillade inte navigationen på den, tyckte inte att det osade kvalite över den heller. Vanesak förmodligen.
tommypeters Posted - 2008/04/13 : 00:01:54
Jag är väldigt nöjd med min 8GB Clix2 (1299 nu på CDON, men som standard är den "tillbehörsfattig").

Creative Aurvana för 399:- på Webhallen är nog bästa tipset under 500:-, annars gillar jag Ultimate Ears 3 Studio men de är dyrare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000