HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Bra In-ear till Creative Zen V plus?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
guffaw Posted - 2008/03/30 : 13:31:46
Historien börjar tiigare i veckan, då jag var desperat efter lite bärbar musik, och pluggade in de medföljande Nokialurarna in i 6280:n. "Hur dåligt kan det låta? Knappast värre än ful-spelaren från Clas Ohlsson?" tänkte jag.Vad jag fick var 2008-års första ljudupplevelse.Ett sanslöst sparkande och medryckande ljud.Promenaden jag tog vare i nittio minuter och stegen blev märkbart snabbare! Så här ska bärbart ljud vara : engagerande!

Så fick jag hem min Creative Zen V Plus.Jag har haft den kopplad dels till stereon, och med ett par Koss Porta Pro som lurar.Problemet är:
Maken till sömnigt och tråkigt ljud har jag inte hört på länge! Mer korrekt,ja: Porta Pro:n har inte mina ful-ploppars ibland störande loudness eller s-ljud, men vad hände med spelglädjen?

Efter att hört Zen-spelaren var Nokia 6280:n inte samma sak längre: s-ljud,skrikig diskant,brus, men som det är nu så:

Nokia 6280:n med ful-lurar och mp3-filer i 320kbp/s åker cirklar runt Creative-spelaren (förlustfria WAV) som har somnat på platsen....

Så,tips på in-ear lurar (ploppar), tack snälla! :)
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
steffo74 Posted - 2008/04/23 : 00:34:42
guffaw: Förstår vad du menar med vanliga "ploppar".

Ingen som vet vilka vanliga ploppar som är bra. Inga sådana som du klämmer in för att ta bort bakgrundsljud som tex shure e2c eller etymotic er6.
Vanliga som sitter i örat men inte i hörselgången.

Ursäkta om jag lägger mig i men tråden handlar om vad jag också är ute efter. Upp till ca 1000 kr för min del. Något tips????
MVH
Stefan
tommypeters Posted - 2008/04/08 : 17:53:38
Ett tips är ju annars Creative Zen Aurvana, 399:- just nu på Webhallen:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=60788
tommypeters Posted - 2008/04/07 : 13:04:59
"Ploppar" och "In-ear" är väl samma sak...?

Ange budget, så kan vi komma med förslag.
guffaw Posted - 2008/04/01 : 21:10:27
Förlåt, stryk "in-ear". Jag menar vanliga ploppar. Även vanliga hörlurar.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000