HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 ny mp3? vad ska man ha?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
dwain Posted - 2008/01/28 : 00:07:54
Hejsan jag börjar bli lite smått sugen på en ny mp3. Det jag har nu är en ipod nano 4gb gen 2 köpt i usa för att slippa ljudspärren. Jag jämförde häromdagen ipoden med en cowon iaudio D2 och ja det var igen större skillnad ljudmässigt D2an kunde mata ut något mer bas pågrund av en bättre eq men i övrigt så var det likt. Det pinsamma är att D2 ska lämna 2x37mw och ändå spelar min ipod lika högt. Det jag är ute efter är mer utrymme gärna radio och film osv och sen skulle det vara nice med en ställbar eq som verkligen låter bra. Ipoden har ju bara förinställda och dessutom distar den i alla lägen med eqn. Så vad ska man ha?
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tommypeters Posted - 2008/03/14 : 15:46:47
Löjligt billig igår - och fortfarande idag, 999:- :

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=734071
tommypeters Posted - 2008/03/03 : 17:56:48
iriver Clix2 är riktigt bra, och får iAudio D2 att verka stor och klumpig...

http://www.cdon.com/main.phtml?nav=13280&nav_genre=13280&navroot=902&display_type=&page=shop
TomasF Posted - 2008/01/29 : 08:51:26
Hej
vad kul att du gör dessa jämförelser! Om du orkar, gör gärna en sådan där "blindtest" mellan CD-kvalitet och hyfsad mp3-kvalitet och lägg upp på denna site. Ett förslag på hur man gör om man vill få många att höra skillnad (gissar jag): spela korta musikavsnitt (10 sek) och upprepa tre gånger. Två av tre är orginal, en av de tre är komprimerad, gissa vilken! I förra blindtestet (på faktiskt.se) så tyckte mågna att det gick lätt att höra skillnad men det var svårt att veta vad som var orginal eftersom ljudet blev "annorlunda" snarare än "sämre". Med detta upplägg på en blindtestarlek så kommer man runt det problemet. Så, som sagt, om du orkar göra detta här en gång så kommer iallafall jag att applådera. /Tomas F.
koffe Posted - 2008/01/29 : 00:39:14
Vill ni provlyssna en D2:a (och en U3 och en 7)?
Jag tar mej en frihet... Att länka till en av mina trådar på faktiskt:
MP3(-spelare) och High Fidelity (test)
dwain Posted - 2008/01/29 : 00:12:55
Det blir nog en d2a nästa månad kanske om jag inte får sålt min bärbara dator som jag har liggandes. Jag tog ut en tusing istället å gav till mamma och pappa. Men låt tippsen ösa in. Så det alternativ vi har hittlis Iaudio D2
Breddan Posted - 2008/01/28 : 15:26:04
iAudio spelarna är det ända som finns :)
David A Posted - 2008/01/28 : 15:21:11
Nja, Vision M ska lämna 2x25 mW
dwain Posted - 2008/01/28 : 12:42:12
Ja asså d2an är riktigt trevlig förbannat trevlig till och med. Men samtidigt är det mkt pengar för bara 8gb. Sen trodde jag att den skulle totalt utklassa min ipod när det gäller spela högt och bra. Men det var ingen större skillnad mer än att d2an var renare och gräver lite djupare i basen. Svårt det där. Jag ska ta och jämföra med min iriver ifp 795 tror jag det var. ljud-delen i den är ju nästan oslagbar. Frågan är om man försöker hitta en beggad ipod från usa eller så. Kommer man bli missnöjd? Där blir ju mer utrymme men då får jag ingen radio och ingen eq. Man vill ju ha så bra ljud som möjligt. Nu har kan jag säga att min ipod driver ju det messta rätt okej men inte så man skriker. Creative verkar inte alls vara ett allternativ då den lämnar bara 9mw per kanal. Eller stirrar man sig blind på siffor som inte har betydelse?
David A Posted - 2008/01/28 : 12:15:06
Jag är också på gång och funderar på att byta ut min Creative Vision M. Lyssnade och pillade lite på en D2:a i helgen, och den verkar helt klart kompetent. Visserligen har jag bra Eq, och bättre filmmöjligheter samt utrymme i Vision M.
Till D2:ans fördelar hör mindre storlek, flac-kompatibel, bättre stärkare(tror jag) samt möjlighet att använda den som ren hårddisk utan att installera mass krafs.
Synd bara att man måste upp med spelaren ur fickan om man ska byta låt, pga pekskärmen.
Hittar faktiskt inget bättre alternativ än D2 just nu..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000