HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 160 GB!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Björn-Ola Posted - 2007/09/14 : 16:47:09
Nytt rekord för iPod.
Jag köpte 80GBitaren för ett år sedan då jag fyllt min 40GBitare.
Det verkar som hårddiskstorleken fördubblas vartannat år.
Det innebär att jag förmodligen kan gå över till losslessformat vid nästa generationsbyte.
http://www.apple.com/se/ipodclassic/
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
induce Posted - 2007/10/17 : 21:20:04
Jo, det gör de för mig också karlstorck, men ljudet blir inte riktigt vad det kan vara och lagom volym kan vara svår att få på alla låtar. Nu har jag iofs inte låst upp min iPod då den är av andra generationen och saknar sådant ännu vad jag vet. Hur som helst så har jag hellre något mer diskret när jag vandrar runt ute än ett par Grado. Speciellt om det börjar regna
karlstorck Posted - 2007/10/17 : 07:44:41
Faktiskt så funkar grado riktigt bra tillsammans med min nano. Även om jag föredrar en förstärkare emellan förstås.
induce Posted - 2007/10/16 : 17:30:28
Blir trögdrivet. Skulle satsa på ett par kanallurar om du inte har något emot sådana. Började själv med ett par Porta Pro och var mycket nöjd men ville ha ett par mindre diskreta men med samma sköna driv, fast mer rent, detaljerat ljud. Mer diskant. Köpte ett par d-Jays och är mycket nöjd. Är bara snäppet efter mina Alessandro MS2 (läs Grado SR325) och är mest vid partin då det händer riktigt mycket som de förlorar fokus. Rekommenderas i varje fall.

http://www.jays.se/

Finns nog även q-Jays nu som verkar rätt intressanta. Små!
Io Posted - 2007/10/16 : 16:05:01
Köpte en 160G på lunchen. Anvdänder den tillsammans med ett par PortaPro. Men jag vill ha liiiite bättre ljud. Ngn som har tips på kvalitetslurar som fungerar tillsmmans emd en Ipod? Funkar Sennheiser 600?

/O
Björn-Ola Posted - 2007/10/12 : 07:59:34
Jo, jag kollade lite. Tyvärr endast från 80 till 100GB på en femtegenerationens och priset avskräcker.
Björn-Ola Posted - 2007/10/12 : 07:53:06
Igen aning. Går det?
Claes_Ireland Posted - 2007/10/07 : 17:22:17
Går väl att köpa en ny hd och stoppa i en gammal väl? Så behöver du inte köpa ny IPOD varje gång. Eller håller siten bara två år?
Larsen Posted - 2007/10/06 : 13:41:31
Ja, eller så med 160Gb flashminne
Kosta gratis va...
bluemindboy Posted - 2007/09/18 : 14:54:44
..hade inte tackat nej till iPod Touch i 160G version. De kunde gott göra två versioner, en med flashminne och en med hårddisk.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000