HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Nu har jag gjort det!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Mindless Posted - 2007/06/24 : 16:20:48
Har nu en tid funderat kring ett par nya lurar och efter ett antal veckors frågande och sökande tror jag att jag hittat just min hörlur.

Så, vad blev det då?

Ja...

Grado GS1000 Statement Series



Pris? I Sverige ligger prislappen på omkring 11 000kr (hos Reference Audio), men eftersom jag köpte dem från USA blir det en aning billigare. 9 200kr kostade de från Moon Audio och då har jag köpt till en kabel, Black Dragon, för ca 3 000kr. Slutpris när jag har lurarna i handen kommer ligga på ca 11 700kr, tull och allt inräknat.

En förfärlig massa pengar men ett par oerhört vackra och vad jag förstår, mycket bra hörlurar.

Till detta blir det en Corda Opera från Meier Audio hade jag tänkt, men det får vänta tills nästa månad. Hela lönen gick till lurarna.

Bör ha lurarna i hand om ca 4-5 veckor. Gissa om jag längtar?
20   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mindless Posted - 2007/07/25 : 21:13:40
Bra förstärkare? Corda Operan är faktiskt väldigt bra.
Klenkar Posted - 2007/07/25 : 20:47:47
Ok! Mindless nu måste du komma hit så får du prova dina lurar i en bra stärkare
dd
Cyber Posted - 2007/07/25 : 20:14:26
Tack för trevliga bilder

/Cyber
Mindless Posted - 2007/07/25 : 18:46:37
Tjusiga är de också!







Ryssen Posted - 2007/07/25 : 13:28:19
quote:
HERRE JÄVLA GUD!

Här diskuterar vi inte religion..
Kul att dom lät bra!
Cyber Posted - 2007/07/25 : 10:33:52
Mindless:
quote:
HERRE JÄVLA GUD! bör räcka.
Amen

Skulle vara intressant att få lyssna med "Grado GS1000 Statement"

/Cyber
Mindless Posted - 2007/07/24 : 17:16:37
Nu är de här!

Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta första intrycket men...

HERRE JÄVLA GUD! bör räcka.

Ljudbilden är absolut fenomenal. Vokaler låter exakt som de ska och alla former av akustiska instrument låter... ja, som akustiska instrument ska! Trummorna låter också underbart, djup och kontrollerad bas. Kroppen i musiken är fullkomlig.

Detta mäter sig lätt med 500k Linn högtalarsystem jag lyssnat på i ljudkvalité och ljudbild.

fatpipe: Bege dig till storstan du! Nu med facit i hand skulle jag betala för en resa enbart för att lyssna.
Mindless Posted - 2007/07/22 : 18:24:11
Glömt att titta in här på forumet. Varit tungt på jobbet så jag har spenderat mer tid med nya sakerna än här på forumet.

Lurarna väntar jag fortfarande på men Ikemin och Corda Operan spelar musik med så underbar kvalité att man tycks glömma bort allt annat.

Bör dock få lurarna nu i veckan, förutsatt att inte tullen bestämmer sig för att hålla dem ett tag. Har hänt förut då jag beställt paket att de legat i tullen i en vecka eller två. Förhoppningsvis slipper jag det denna gång så lite lyssningsintryck bör komma nästa helg.
fatpipe Posted - 2007/07/19 : 22:25:20
Spännande! Denna tråd kommer jag följa med nöje!

Sitter i samma sits.
Är djupt förälskad i mina HD600 . Men efter alla recensioner som man läst om GS1000 så blir man inte lite nyfiken på den här luren. Verkar vara en riktig killer!
Jag har planerat in ett besök till storstaden för att provlyssna GS 1000 nu på semestern.

Det ska bli väldigt intressant att läsa om dina intryck framöver!
brewitz Posted - 2007/07/15 : 22:57:00
Kul att det blev en Ikemi, jag hoppas verkligen att du blir nöjd. Själv har jag bara använt de balanserade utgångarna en enda gång. Bossebula tittade förbi med en EAR 90(?????) lurstärkare som vi testade och jämförde mot min Grado RA1. Vad jag minns tyckte jag att ljudet blev lite skrikigt via XLR men det var ju med mina/våra grejor och dessutom länge sedan.
Mindless Posted - 2007/07/15 : 00:07:24
Jo, var köpte en Linn Ikemi igår.

Vad gäller ljudet... ja, kan vara det bästa jag någonsin hört på alla sätt och vis. Allt är så luftigt och underbart återgivet så man kan inte annat göra än att bara njuta.

Ja, den har balanserade utångar (XLR) samt två par analoga (RCA) och diverse digitala utgångar (Toslink, coax, etc.).

Nu fattas bara lurarna. Förstärkaren fick jag i onsdags.
Klenkar Posted - 2007/06/29 : 20:41:57
Ikemi....?
Du skriver inget.....är den bra? Har den xlr?
dd
ps ed9......på hifimagasinet...7000kr....går kanske och pruta lite
Mindless Posted - 2007/06/29 : 20:10:07
Hade inte du fullt upp med förstärkarköpet där Klenkar? Den kostar ju bra över 20 000kr med tull. Hur ska du ha råd med lurar för 11 500kr?

Köp isåfall efter jag provat. Man vet aldrig om man kan lita på Head-Fi.
Klenkar Posted - 2007/06/28 : 23:57:00
Skulle vilja höra dem........kanske köper jag ett par balanserade..så kan vi jämföra
Mindless Posted - 2007/06/28 : 21:23:02
quote:
Att de låter bättre tvivlar jag inte en sekund på, men dubbelt så mycket kostar de inte.. Listpriset för RS-1 är 9000:- i Sverige och GS-1000 på 11000, alltså tvåtusen skillnad.


Tänkte mer på USA. Inte fullt dubbelt så mycket men RS1 kan fås nya för omkring $595 medans GS1000 är $895.
bluemindboy Posted - 2007/06/28 : 20:36:52
quote:
Från vad jag har läst ska de vara rätt så mycket bättre än RS1, kanske inte så konstigt dock, de kostar nästan dubbelt så mycket

Att de låter bättre tvivlar jag inte en sekund på, men dubbelt så mycket kostar de inte.. Listpriset för RS-1 är 9000:- i Sverige och GS-1000 på 11000, alltså tvåtusen skillnad.
Mindless Posted - 2007/06/28 : 15:47:49
quote:
De ser riktigt fina ut, och de låter säkert inte illa heller
Skulle vara kul att jämföra dem med mina RS-1or och se hur pass mycket bättre de är.
Jag får gratulera till ett fint köp.


Från vad jag har läst ska de vara rätt så mycket bättre än RS1, kanske inte så konstigt dock, de kostar nästan dubbelt så mycket.
bluemindboy Posted - 2007/06/24 : 18:51:16
De ser riktigt fina ut, och de låter säkert inte illa heller
Skulle vara kul att jämföra dem med mina RS-1or och se hur pass mycket bättre de är.
Jag får gratulera till ett fint köp.
Mindless Posted - 2007/06/24 : 18:05:13
quote:
Jag gissar på att du ligger sömnlös över detta ;-)

Om du har haft ett par andra hörlurar tidigare att jämföra, skriv gärna lite lyssningsintryck!


Om jag gör! Hade en underlig dröm härom natten att lurarna hade så mycket bas att mina öron pajjade.

Varje vaken stund går åt till att längta. Tur att man börjar jobba igen imorgon, kanske man får tankarna på något annat...

Har ett par HD600 just nu som kommer utsättas för hård jämföring (och konkurrens) när jag får nya lurarna.
Silversurfaren Posted - 2007/06/24 : 17:16:35
Jag gissar på att du ligger sömnlös över detta ;-)

Om du har haft ett par andra hörlurar tidigare att jämföra, skriv gärna lite lyssningsintryck!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000