HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Bra in-ear till vätternrundan?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Blackhawk Posted - 2007/04/18 : 15:48:57
Som rubriken säger kommer jag i mitten på juni att cykla vätternrundan och måste ha med mig lite underhållning på vägen.
Mina vanliga lurar funkar inte under krukan så det är bara "öronproppar" av någon sort som gäller.

Mitt problem är att jag inte har en aning om vilka som låter bra. Dessutom bör dom inte stänga ute för mycket omgivande ljud eftersom man ändå vill ha koll på vad som händer runt omkring så man slipper bli överkörd. Tänkt prisintervall 500-800 spänn kanske?

Bra neutralt ljud är prioriterat.
Någon som har en idé om vad som skulle kunna funka?
Jag är tacksam för alla tips!

// Erik
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ayn Posted - 2007/07/04 : 23:54:03
Du är nog ute efter snäckor.

Sony har en bunt lurar som funkar hyggligt. Själv har jag haft ett par Audio Technica CM7-Ti ett tag och varit nöjd med dem tills de började krångla pga små partiklar som satte sig och vibrerade mot membranen.
Totem Posted - 2007/07/04 : 19:14:53
Förhoppningsvis körde du inte Vättern med hörlurar?

Gjorde du det var du en fara för mig och alla de andra 15000 som startade...
Blackhawk Posted - 2007/05/24 : 13:30:23
jerico, jag startar strax efter 10 på kvällen. Jag ser fram emot din underhållning i Vadstena. Jag ska hålla utkik efter dig!

Patrik B, jag använder idag ett par PX100 vilket funkar fint eftersom dom är öppna. Det som inte funkar med dom är att bygeln inte får plats under krukan utan att klämma våldsamt och att ha den i nacken som jag har nu funkar inte heller något vidare. Det var därför jag gärna ville ha något förslag på andra "inear" vilket ju var klantigt uttryck. Inear dödar ju per definition allt omgivande ljud vilket naturligtvis inte är något alternativ.

Jag omformulerar därför mitt önskemål till från "inear" och "öronproppar" till "vad som helst som inte stänger ute omgivningen" men som funkar med kruka på skallen.

Någon som har ett tips?
Patrik B Posted - 2007/05/16 : 17:56:58
Det är väldigt mycket cyklar på vägarna (framförallt håller dom alla olika hastighet vilket leder till nästan konstanta omkörningar) så det är nog inte så smart att ha "öronproppar" när du cyklar.
jerico Posted - 2007/05/16 : 13:54:35
Om jag får veta när du startar kan jag underhålla dig i Vadstena när du trampar förbi...

Stå som en vet-inte-vad med puff bollar och skrika lite på dig...
Blackhawk Posted - 2007/05/16 : 13:06:03
Tack HNK, jag förstår vad du menar. Dessvärre är det svårt eller rent av farligt med den typen av pluggar. Man måste ha koll på allt runt omkring också, annars finns risken att man kommer till akuten istället för i mål. Synd, för annars verkar det vara riktigt bra pluggar för pengarna.
HNK Posted - 2007/05/13 : 21:52:10
shure e2c är bra och neutrala tycker jag, men du hör absolut ingenting när du lyssnar på musik.
Patrik Posted - 2007/05/02 : 15:33:41
Vet inget bra tips i den prisklassen, men med tanke på hur mycket man svettas kanske det är lämligt med något som man inte gråter över om man slänger efteråt?
Blackhawk Posted - 2007/05/02 : 14:51:25
Är det verkligen ingen som har ett tips?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000