HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Ersätta glappande kabel till Sennheiser HD600

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
JayBee Posted - 2007/02/19 : 17:16:06
Hej

Min originalkabel till Hd600orna glappar vid hörlursinfästningen. Finns det någon vettig kabel att ersätta ev ny originalkabel med? Originalkabeln kostar om jag inte finns fel ca 300 kr. Vill inte ge fantasisummor för en mycket liten 'förbättring'. Lägger hellre pengarna på att köpa en hörlursförstärkare typ Harmony Design.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2007/03/08 : 19:54:41
Har du köpt kabel än?Har en av lite bättre kvalitet än original!
Skicka mig P.M.
tober Posted - 2007/03/08 : 14:51:23
Har också bytt kablage som blivit glappt lite under kontakten. Tråkig kvalite med tanke på hörlurarnas prislapp. Har både 580, 650 sennheiser och sen Beyer BT770 som aldrig glappat.
Lovan Posted - 2007/02/27 : 16:00:47
Jag bytte ut kabeln på mina. Då var det precis under dragavlastaren som kabeln hade gått av. Köpte en ny 600 kabel.
JayBee Posted - 2007/02/23 : 09:24:25
Jag tror att det är kabeln som är på gränsen till avbrott för böjer man kabeln lite fram och tillbaka precis före kontakten så knastrar och sprakar det. Jag skall iallafall först prova att skaffa en ny originalkabel, kanske då HD650ans som skall vara förstärkt med kevlar.
NiclasLundberg Posted - 2007/02/21 : 17:59:26
Säker på att det är kabeln, och inte kontakten i själva luren som är kass? Annars finns det en diy-variant för att fixa detta.

http://bildarkiv.hififorum.nu/Rydberg/HD600%20repair/
fatpipe Posted - 2007/02/21 : 16:12:08
HD650 kabeln ska också fungera. Den känns stadigare än HD600ans. Kostar 135:- vilket är lite märkligt med tanke på 600ans pris.
Klenkar Posted - 2007/02/19 : 18:58:55
Använd kontakterna, köp nya kablar, tex Belden 8413, och löd själv.
mvh dd

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000