HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hjälp att laga ett par hörlurar.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
PeterE Posted - 2007/01/28 : 13:10:53
Jag har ett par Sony MDR-CD480 hörlurar som är jättesköna & med jätte bra ljud i.
Men då jag var utomlands så råkade nån gå in i mig så att 3,5mm pluggen gick sönder den bröts av.
Så nu kan jag inte använda dom & jag har även försökt att löda dit en ny kontakt men det finns inget att löda i trådarna inne i sladden är så pass mjuka så att det inte fäster.
Men det är en sladd som går att ta lös så därför undrar jag finns det nya reserv sladdar att köpa till mina lurar tror ni?
I ena ändan sitter det en 3,5 mm tele plugg & i den andra sitter det också en sån fast med en typ av kant så att den ska gå in bättre i själva luren.
Skulle inte lurarna ha kostat ca 600kr för nåt år sen då jag köpte dom så skulle jag inte bry mig om att laga dom.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PeterE Posted - 2007/06/04 : 14:05:05
Såg nu en reservdels sladd på eets hemsida.
Kan dock inte förstå varför dom ska ta 549kr för en reservdels sladd.
Att tillverka en sån här grej som oftast sker på löpande band i en fabrik kostar väl inte många kronor.
Eller är det nån som vet om det finns nån reservdelskopia som har den här typen av sladd?
Sony CORD (WITH PLUG)
Configure and Buy
Gå till kassan! Antal varor (0)
Lägg i varukorg
Favoritprodukter


Warranty: 3M

Artikelnummer: 179244711
EAN/UPC: 5704327072751
Pris: 549,00 SEK





PeterE Posted - 2007/01/28 : 15:51:30
mjo men det är just den kontakten som ska sitta mot hörlurarna som är lite kinkig det är som en vanlig 3,5mms kontakt men den är lite annorlunda ovanför själva kontakten så att den ska passa i hålet som man ansluter den till.
Företaget som jag köpte lurarna ifrån verkar vara lite för mycket tjäna pengar så dom kommer nog bara att erbjuda mig nya lurar skulle ja tippa på.
Ronnie_Ericsson Posted - 2007/01/28 : 14:25:04
Att det finns utbytessladdar tror jag väldigt mycket starkt på.
Har du frågat den du köpte dem av hur man får tag i en sladd från Sony?

Det låter som om det i värsta fall skulle funka hjälpligt med en vanlig 3,5 - 3,5 sladd, som jag tror du kan hitta i många elektronikbutiker.

/R

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000