HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Laddare till iPod nano

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
lars Posted - 2007/01/02 : 21:36:28
Har problem med USB-laddaren från SIBA till dotterns iPod nano.
Det verkar som om SIBA:s USB-laddare (fabrikat Champion) (230V) har för dålig drivförmåga. Den första laddaren gav ett rött batteri på iPoden. Efter byte så indikerade iPoden laddning men övergick omedelbart till att bara visa grönt batteri. Dvs laddningen upphörde.

Från mina datorer går det bra att ladda via USB.

Finns det någon annan USB-laddare (förutom Apples egen) som funkar till iPod nano?
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
lars Posted - 2007/01/07 : 17:07:38
Efter att ha provat en tredje laddare från Teknikmagasinet som inte hellerfunkade att ladda dotterns nano generation 2, men däremot nano generation 1 som dom hade i butiken, så gav jag upp och köpte till slut en Apple orginal. Nu funkar det.

Apples laddare är specad till 5V och 1A precis som den från Teknikmagasinet. Kan det vara så att nano 2 endast accepterar laddare från Apple via någon kodning över USB?
NiclasLundberg Posted - 2007/01/02 : 22:49:14
Jag äger en laddare enligt länken nedan, funkar helt perfekt på min ipod video men ska funka lika bra med en nano.

http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=64_65&products_id=335
lars Posted - 2007/01/02 : 22:24:42
I butiken sa dom att den inte passar Creative men däremot Apple. Dom kanske har uppdaterat sidan nu, efter mina klagomål.

Via hemsidan kan man köpa Apples egen laddare ser jag också. Den gick inte att köpa i butiken. Jag får väl köpa orginalet via webben så man är säker på att det funkar. Den nya iPod nano har fått utökat batterikapacitet som säker kräver mer laddström av laddaren.
f95toli Posted - 2007/01/02 : 21:53:16
Jag blev nyfiken på vilken laddare du menade. När jag tittade på Sibas hemsida så står det faktiskt att den INTE passar till Apple eller Creative.
Så jah tror inte det är fel på laddaren...

Fast det svarar iofs inte på din fråga

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000