HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hörlurar för iPOD och resa

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Fred_J Posted - 2006/10/30 : 13:44:19
Jag har sökt på forumet och hittat lite trådar om detta, men jag skulle vilja ha lite mer detaljerade reflektioner kring val av lurar. Sorgligt nog har jag inte någon möljighet att lyssna på dem eftersom ingen handlare i stan har de lurar jag står och väljer mellan.

Sennheiser PXC 300
Sennheiser HD250 Linear II PRO
AKG K271 Studio

Jag vill inte ha pluggar eftersom det är obekvämt för mig, och jag har testat flera olika. Jag vill kunna lyssna på musik under längre tider till ett bra ljud. Jag kommer enbart köra MP3or med 256kbit och högre. Det kanske finns andra lurar som är ett alternativ också, som ni kan rekommendera. Priset spelar ingen större roll, allt under 4000 kronor fungerar.

Jag vill ha ett mjukt ljud med bra bas och som passar för olika musikstilar eftersom jag lyssnar på i princip allt. Jag är mer musikälskare än ljudälskare! Så ett behagligt allround-ljud är att föredra!

De lurar jag har hemma för tillfället är ett par Grado SR80 och ett par Koss Porta Pro. På sätt och vis kan jag ibland gilla ljudet i Koss-lurarna bättre eftersom det är aningen mjukare även om det för det mesta låter bättre i SR80. Ingen av dem dämpar buller eftersom de är öppna, och både släpper ut ljud till omgivningen, speciellt Grado.

Så fram med era reflektioner och vad ni tycker och tänker om de lurar jag listat ovan, eller alternativ till dem. Tack!
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Claes_Ireland Posted - 2006/11/03 : 00:25:20
Hmm, jag ville köpa ett par såna lurar hyfsat nyligen, men det slutade med ett par sony cdr3000, oj så fel det kan gå. :) Men de låter bra. :)
Buggsson Posted - 2006/10/30 : 23:50:47
Det finns ju pytte hörlursförstärkare idag, om nu AKG lurarna var bra i övrigt.
Fred_J Posted - 2006/10/30 : 17:25:29
Fick möjligheten att lyssna på ett par AKG K271 Studio idag. Jag rekommenderar inte dessa lurar till någon som vill ha mobila "reselurar", såvida ni inte har en ljudkälla med stark effekt. För min iPOD 60GB Video klarade inte av att driva dem särskilt bra.

Musikalen i Halmstad ville däremot ta in Sennheisers PXC 300 för att jämföra dem med AKGs motsvarighet i butiken nu i veckan. Det ska bli intressant att göra en test! :)


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000