HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 iTunes lossless och iPod?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Piggen Posted - 2006/10/14 : 14:21:58
Hej!

Jag har en massa musik i iTunes som jag har importerat i lossless format (jag vill ha den i lossless eftersom jag strömmar den till min Squeezebox). Men, när jag exporterar musiken till iPoden så är det ju lite tråkigt med lossless eftersom den snabbt äter upp all plats på iPoden.
Finns det något sätt att ner-konvertera kvaliteten på musiken när man för över den till iPod?

/Johan
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Piggen Posted - 2006/10/15 : 16:22:30
Det fungerarde bra, tack för tipset Björn-Ola!
Kanske lite bökigt, men vad gör man...
Märkligt att det inte finns någon inbygd funktion för detta, det finns det ju för "shuffeln"
Björn-Ola Posted - 2006/10/15 : 13:26:15
Du kan skapa dubbletter genom att konvertera filer. Ställ in vilket format du vill ha under importera. Sedan är det bara att markera filerna, högerklicka och välj konvertera.
Då skapas dubbletter med valt format som du sedan kan skicka till iPoden.
320 kBit/s funkar bra, ingen hörbar skillnad mot Apple Lossless i iPoden tycker jag.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.06 sekunder. Snitz Forums 2000