HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 kompakta och billiga, aktiva högtalare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
miaber Posted - 2006/10/08 : 22:28:16
Hej.
Sonen frågar mig på ett område som inte är mammas gata.
Hoppas på hjälp från forumet.
Vad rekomenderar ni för aktiva högtalare (till sony MP3), om pris (lågt alltså) och storlek (små) är det som skall prioriteras?
Låter det bra är det alltid ett plus.

10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
dwain Posted - 2006/10/23 : 12:24:52
Oj ja då är nog dom dära conrad bra. Creativen är inte dåliga å jag gillar faktumet att dom är väldigt bra på å nysta upp musiken som jag tidigare nämt men å andra sidan skulle jag inte vilja ha dem som multikanals eller stereokanals lyssning för de är på tok för klena dessa är ett par högtalare som trivs när du sitter nära å lyssnar eller som bakgrundsmusik förmedlare på avstånd men inga partyvolymer för då fladdrar basarna å låter illa. Det är ju trots allt bara en 2,5tums bas
to_apeiron Posted - 2006/10/23 : 04:16:54
Ja, just dom!

Jag har rest så mycket på senare år att jag varit mest i landsflykt. Vill man då ha musik med sig är det här lägsta godtagbara standard i relation till vikten, yttre format och pris. JBL Control 23 är bättre men tyngre (och väldigt mycket dyrare). Stora flatpanel speakers låter också bra, men är lite svårare att packa.

Har man sedan en vettig bärbar dvd-spelare och/eller bärbar cd-spelare, bra kablage och lilla T-amp så har man plötsligt helt ok musik med sig.

Faktum är, att vid flygresor är portabel dvd ofta bäst: Man får bättre batteri-tid än i bärbara cd-spelare, ljudnivån är lättare att få upp så musiken hörs mera än flygplansbruset, etc.

Relationen mellan dessa faktorer är i hög grad fråga om subjektiva preferenser. Jag har aldrig hört något från Creative som jag gillat i längden (jag har prövat ljudkort, hörlurar och datorhögtalare), men det är ju inte detsamma som att inte andra kan ha glädje av deras produkter.

De här Conrad tycker jag är så bra att jag ibland övervägt om de duger som satelliter vid multikanalslyssning!
BosseBula Posted - 2006/10/22 : 18:53:13
to_apeiron: Conrad högtalare svart Dessa du menade?
dwain Posted - 2006/10/22 : 16:41:48
Nja du to_apeiron alla är inte kassa. Jag tror du skulle lyssna på creative T-20 dessa är riktigt bra till pengarna visst det finns mkt bättre men då är det inte kompakt längre. Å sedan brukar det medfölja en ganska tråkig prislapp. Blev förvånad över hur bra dessa små burkar lät. Något tillbaka dragna i diskanten med är ju bara å öka diskanten lite på högtalarna. Men som sagt inga partyhögtalare å de ska helst stå förhållande fritt för basreflexen mynnar uppåt. En hylla ovanför kan göra ljudet ganska burkigt då den också använder basreflexen till å förstärka mansröster.
to_apeiron Posted - 2006/10/22 : 05:23:18
Ett annat bra sätt är T-amp+små närfältsmonitorer (passiva)

Tyska postorder-företaget Conrad, som säljer på nätet, har sådana--oerhört billiga, och mycket bra!

de tre-vägshögtalare jag tänker på har lådor i komposit-material och valbar impedans, 4 eller 8 ohm

De är nog de minsta och mest kompakta högtalare jag prövat som är värda att ta med i resväskan när man är på vift här i världen

i kombination med t-amp är resultatet bra nära nog Hi-Fi--vilket är ljusår bättre än dockningsstationer, iPod-högtalare, Creative, Altec Lansing till datorn, Sony-Ericsson mobiltelefon-mediespelare-högtalare--ja hela smeten

spelar ingen roll alls vad dom produkterna kostar--de är genom-usla!
dwain Posted - 2006/10/14 : 15:22:38
creative t-20 låter alldeles förträffligt i mina öron kanske inte några diskoburkar men låter varmt å mysigt nystar upp musiken riktigt bra blir nästan aldrig grötiga eller rättare sagt jag har inte lyckats får dem å bli det. kostar runt 1000kr.
miaber Posted - 2006/10/12 : 19:16:02
Tack för tipsen!
Larsen Posted - 2006/10/11 : 23:40:44
Ska det vara ännu enklare och billigare så är Pc-högtalarna Klipsch ProMedia Ultra 2.0 förvånansvärt bra för sina pengar. Inte Hifi, men låter gör det.
Finns väl flera som säljer dom, ett ex är www.hifihuset.se och dom finns under Data/multimedia. Dom har inte batteridrift...
Munge Posted - 2006/10/11 : 08:50:28
Var hittar man dessa burkar i Sverige?
to_apeiron Posted - 2006/10/11 : 03:04:40
Swans M 200 är mycket bra!

hälsn

stefan

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000