HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 iPod vs Zen Vision M

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
jonasz Posted - 2006/07/31 : 13:45:42
Vill ha en snygg smidig mp3 spelare på ca 30 GB. Det viktigaste är att ljudkvaliteten är på topp, ev. videofunktioner är mindre viktiga, även om deras närvaro är trevlig. Har tittat på iPod 30GB och Zen Vision M 30GB. Nån som har någon åsikt om vilken av dem som låter bäst, mest lättanvänd osv.

Är total nybörjare på det här med bärbart så alla tips är välkomna. Är det nån maskin jag missat i sammanhanget?

http://www.apple.com/se/ipod/ipod.html

http://se.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=14331&nav=-1
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jonasz Posted - 2006/08/01 : 20:58:16
Jo jag tänker köpa ett par bättre lurar så småningom. Under tiden får jag köra med de medföljande på stan och mina HD600 på bussen.

Tjockleken tycker jag inte alls är något problem då 1 eller 2 cm är egalt för mig. Vikten är lite VIKTigare men det skiljer inte så mycket så att det blir avgörande.

vemsom Posted - 2006/08/01 : 20:43:08
Båda var snygga men jag skulle absolut välja iPoden. Appel är bra och gör bara bra saker.
Zenen verkar dessutom ripppat (hö hö) iPdens gränssnitt och pelat in en mindre lyckad bakgrund.

Att den skulle ta WMA ser jag inte som en fördel.

5 mm tjockare är rätt mycket när iPoden bara är 11 mm tjock.
Terminator Posted - 2006/08/01 : 19:33:13
Hur resonerar du när det gäller ljudkvalitet? Tänker du köpa nya lurar eller vill du veta vilka som är bäst med standardlur?
jonasz Posted - 2006/08/01 : 19:17:47
Ingen som har nån åsikt?

Efter att ha läst på diverse forum så verkar det som det får bli en Zen Vision M. En överväldigande majoritet verkar föredra den både ljudmässigt och när det gäller video. Nackdelen är att den är 5 mm tjockare och inte lika läcker, men det kan jag lätt leva med! Ännu ett par fördelar är att den tar WMA och har bättre batteritid.


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000